Dat kan door het woord 'samenleven' letterlijk te nemen: samen de verantwoording hebben voor wat er gebeurt, samen oplossen wat er fout gaat.

Het is helaas een theoretische benadering, omdat niet iedereen bereid is om 'samen' te leven met de maatschappij: velen leven als een 'ik' in de maatschappij, waarbij het beter is als 'ik' meer krijgt dan geeft.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door je te verdiepen in de ander. Zijn cultuur, gewoontes enz. want 'onbekend maakt onbemind'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niet alleen maar aan jezelf te denken, maar ook oog te hebben voor de mensen die om je heen staan, de zieke en zwakkere mensen, en die daadwerkelijk een helpende hand toe te steken.
Dan gaat de samenleving er een stuk beter uit zien, en een heleboel kosten gaan verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen eenduidig antwoord, de hippies achten dat ze echt de wererld gingen veranderen... nou is ze dat wel gelukt maar of dat ten goede is is discutabel. de hunanisten denken dat de de mens goed is.... zucht en de reli's geloven dat het kwaad onomkombaar is maar dat je aardig moet zijn voor je buurman. maargoed, als je met je buurman overhoop ligt maar je predikt wereldvrede heb je het niet begrepen dus de kiem voor jezelf ligt dichter bij huis dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet wil wat jou geschied doe dat ook een ander niet,

Geven en nemen,en niet iedereen in hokjes plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je leven te basere op respect. Respect voor jezelf, respect voor je naaste, respect voor alles om je heen. Als je de afweging maakt wie je schaadt (en dus niet repecteert) met je acties, dan doe je een boel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jezelf een positieve grondhouding toe te meten, respect, begrip, interesse en hulp te tonen aan je omgeving. Het zijn vaak simpele dingen als een deur open houden voor iemand. Opkomen voor zwakkegroepen in de maatschappij (kinderen, mensen met een beperking, ouderen)
Stel je elke dag open voor verbetering en zet je actief in voor je medemens (collecteren, oversteekmoeder, vrijwilligerswerk etc.
Kijk waar noden zijn en probeer die op te lossen.
Geef waardevolle dingen door aan de jeugd zonder dwang en laat hen hiermee stoeien zonder er meteen resultaten in te verwachten, eisen.
Volgens mij weten we allemaal in ons binneste wel wat we wel en niet kunnen en gbaan we ook allemaal wel eens de mist in, heb hier ook begrip voor bei anderen.