Mogen bewoners van een straat zondermeer gescreend worden?

Gisteren in de uitzending van netwerk bleek dat de bewoners van een complete straat gescreend zijn omdat de koningin hier door zou komen.
Maar we kennen toch de wet op de privacy; dus ik vraag me af of dit zomaar kan en mag?
Los van het feit dat ik niks te verbergen heb zou ik toch bezwaar aantekenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Daar heb je niets over te vertellen. De AIVD doet dan een antecedentenonderzoek naar elk persoon in die straat. Of je het leuk vindt of niet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je nou eens niet voldoet aan de criteria? Krijg je dan van de overheid een dagje pretpark aangeboden zodat je die dag niet thuis bent?
AWM
13 jaar geleden
Ik denk dat je dat dan de hele tijd een klerenkast met zonnebril en oortelefoontje voor je deur krijgt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wat ik zeg in de vraag maar geen antwoord op de vraag. De wet op de privacy verbiedt een hoop. Kijk je naar de feiten dan zie dus dat het koningshuis (met aanverwante ministeries en diensten) zich niet aan deze wet hoeft te houden als het aankomt op het uitvoeren van openbare taken.
Jammer dat er binnen de democratie van Nederland telkens weer met twee maten wordt gemeten.
AWM
13 jaar geleden
Er zijn wel wetten op de privacy, maar het landsbelang overstijgt die op zo een moment. Vinden ze....
Ja dat mag in 's lands en des Majesteits veiligheid. Bovendien staat de uitslag de volgende dag niet in de telegraaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan, als je bezwaar aantekend wordt je nog eens extra goed onder de loep gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Privacy....dat is inmiddels geheel voltooid verleden tijd.
Zal niet meer terug komen...Alles weten ze of kunnen ze te weten komen. Met of zonder onze toestemming...dat doet er niet echt meer toe.
Maar...het zou NIET moeten mogen...dat voorop gesteld.
Omdat er weer zo'n gestoorde was...die de koninging had bedreigd...denk ik dat ze dit uit voorzorg gedaan hebben.

Het is geloof ik in de mode...iemand bedreigen...ik hoor of lees niets anders zowat.

Walgelijk...en ook ZO laf. Triest dat DIT in Nederland aan de orde is. Was nooit zo.
Jaren geleden was het nog erger...als een idioot een vrouw of meisje had verkracht...dan mocht er bij de dader GEEN dna afgenomen worden....in verband met ZIJN PRIVACY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat????
En die vrouw dan...en dat meisje dan....hun privacy dan??
Die is voor HUN HELE LEVEN naar de klote.
Die zijn voor hun hele leven getraumatiseerd.
Dat betekent: ANGST hebben....maand in maand uit, week in week uit, dag in dag uit, uur in uur uit, MINUUR IN MINUUT UIT...SECONDE IN SECONDE UIT.
Kortom ...geen leven meer!!
Niet te LEVEN ....gewoon.
En dan zegt men dat de Belgen zot zijn????
Nou, het kon nog zotter dus.
Bovendien...die mensen die alleen nog maar iemand weten te bedreigen...zouden nodig hulp moeten hebben want dat is toch wel een flink bewijs dat ze een NEGATIEF DENKVERMOGEN hebben!!
En waarschijnlijk ook erg ongelukkig zijn in hun leven...en dat afreageren op ieder ander...
ZOEK HULP!!! Iedereen kan zich gelukkig voelen maar soms moet je daar wel wat voor doen.
Wen er maar aan...dat gescreen...over een aantal jaren krijgen we misschien wel allemaal een chip in ons nek...zonder dat we het weten misschien wel...waar al onze gegevens in staan. Even langs de scanner lopen ...en ze weten ALLES.
Groetjes.