Je kunt jezelf terug vinden onder extreme omstandigheden door zo veel mogelijk te aarden. Dat wil zeggen, (ritmisch) bewegen zoals wandelen, aardappels schillen, afwassen tot aan meer inspannende vormen van bewegen. Het gaat erom dat je lichamelijk bezig bent op een simpele manier zodat het lichaam in staat wordt gesteld langzaam maar zeker uit de overleefhouding te komen. Je geest komt er dan vanzelf langzamerhand achteraan.

Het is wel belangrijk dat je zo min mogelijk aan negatieve mentale prikkeling wordt blootgesteld. Het liefst moet je leuke en ontspannende dingen doen, maar dat kan een brug te ver zijn. Probeer terug te grijpen op zoveel vertrouwde dingen in je leven, als mogelijk is. En voor een volgende keer extremen proberen te vermijden. Extremen in het leven zijn NOOIT goed.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx!

Andere antwoorden (9)

Hoe kun je jezelf kwijtraken? Als je die vraag kunt beantwoorden, weet je het antwoord op jouw vraag ook. Neem dan echter het tegenovergestelde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!!!!!!! dit is wakker zijn...
rust,
even een moment van rust nemen.
je gedachten weer helder maken.
misschien wat water drinken ofzo, en je dan goed concentreren op het drinken en het water.
of je gaan concentreren op je ademhaling, en de richting daarvan.

maarja, als de omstandigheden zo extreem zijn, is dat niet altijd mogelijk, das jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Héél, maar dan ook héél diep ademhalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door dingen te doen die je leuk vind en waar je goed in bent! Alleen dan lukt het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga dichtbij jezelf te rade
adem eens diep door
dit is niet wat je wilde
nu maak je ervan wat je kunt
je vindt jezelf terug, natuurlijk, altijd.
blijf dichtbij jezelf
da's het enige
en koester jezelf
het komt goed
sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terug keren naar je basis..kijk naar de gelukkig momenten wie met de rug naar het verleden kijkt staat met het gezicht naar de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder extreme omstandigheden wordt je soms volledig op je zelf teruggewezen...de druk om te overleven is groot en van daaruit leer je ook je eigen kracht te ontdekken...ik denk dat deze overlevingstaktiek van belang is of je inderdaad kan overleven of niet indien dit nodig is ... je moet ook steeds met jezelf in kontakt blijven om niet de realiteit te verliezen...je hebt die kracht al in je maar bij extreme omstandigheden leer je hem ook daadwerkelijk kennen...daarom dat er soms volgens mij ongelovelijke dingen gebeuren waar mensen eigenlijk dood zouden moeten zijn en toch overleven..en ik denk dat dat met alles zo is .. je raakt jezelf niet zomaar kwijt:)

Toegevoegd na 2 minuten:
natuurlijk als je gewoon bedoelt van jezelf terugvinden bij bv. psychische problemen ... dat is natuurlijk wel een weg die soms beter onder deskundige hulp kan gebeuren en waar je soms met therapieen of medicijnen stilaan jezelf weer gaat ontdekken en vinden en van daaruit weer aan jezelf gaat werken...als dit antwoord niet mocht voldoen is het misschien ook wel beter als je in de vraag schrijft onder welke extreme omstandigheden je dit bedoelt:)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
besef dat jij JEZELF nooit, maar dan ook nooit kunt kwijtraken... besef dat... jij ben ALTIJD JEZELF...
je bent nooit niet jezelf... besef dat... dan realiseer je je dat je vraag onzin is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door niet te gaan zoeken. Je hebt jezelf al, alleen verkeer je onder extreme omstandigheden. Dus je bent er al.