Wat is het nut van het bordje Baby on Board? (zie uitleg)

De reacties van de soortgelijke vraag zijn geen antwoord op mijn vraag; Ik doel meer op het waarom?

Waarom plakken mensen zo'n bordje met Baby On Board in/op hun auto?
Alsof je er een ongeval mee kunt voorkomen? Wat willen ze er mee zeggen?

Het is niet zo dat een veroorzaker van een ongeval kan zeggen: "Ik wou je eigenlijk aanrijden maar nu ik dat bordje heb gezien, nee dan doe ik het maar niet..."

Mijns inziens grote onzin zo'n bordje maar mogelijk zie ik een reden over het hoofd, vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.7K
Amadea
8 jaar geleden
Is het niet gewoon zo dat een gewaarschuwd mens voor twee telt? Als je zo'n sticker ziet ga je (misschien onbewust) toch iets voorzichtiger rijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou kunnen hoor, toch betwijfel ik of het daadwerkelijk zo is. En doorgaans hangt zo'n ding aan de achterruit, dus flank en frontaal poets je daar niet mee weg. Maar goed, ik wacht de antwoorden even af. Ben benieuwd. Bedankt voor je reactie.
Antoni
8 jaar geleden
Een bordje met een waarschuwing over overstekende kinderen (bijvoorbeeld bij een school) werkt op dezelfde manier. Ook dat kan je missen, bijvoorbeeld als je vertrekt vanuit de betreffende straat, of als het bordje alleen op hoofdwegen is geplaatst en jijzelf vanuit een zijstraat het betreffende gebied nadert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om het nog gekker te maken dan een simpele sticker.
http://www.babygoodies.be/aan-boord-autostickers.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
omg... :-)

Het beste antwoord

Ze zijn origineel ontworpen om de hulpdiensten erop te attenderen dat er een baby of klein kind in de auto aanwezig is. Toen waren het nog geen sticker, maar een bordje wat je aan het raam kon kleven.
Maar verder hebben ze hun nut niet bewezen. En tegenwoordig is het volgens mij meer een statement van nieuwe ouders.
In de bron een interessant artikel hierover. Helaas wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk, dit snijdt hout. En ook logisch. Ik zal de bron ff lezen, Engels geen probleem. Thanks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi artikel. Ik denk weinig aan toe te voegen en denk dat ik mijn antwoord heb.
Ivana
8 jaar geleden
XXXIII...en ga je het bordje nu ook kopen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana: Nog niet misschien. ;-)