Heeft New York ook een Nederlandse wijk?

Ik had gehoord dat bijna elke bevolkingsgroep een eigen wijk heeft in New York.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn weinig NLers in NYC, wel veel wijken die oorspronkelijk nlse namen hebben: Harlem, Brooklyn, Bronx en straten: Wall Street, Broadway
Amadea
8 jaar geleden
New York heette oorspronkelijk Nieuw-Amsterdam.
Antoni
8 jaar geleden
@freekfluweel, de wijk The Bronx is (indirect) genoemd naar de Zweedse zeeman Jonas Bronck. Ik zie de Nederlandse connectie (dus) niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni: maar hij was getrouwd met een NLse en voer op een NLs schip "De Brant van Toryen" de Hudson op alwaar hij tegenover Haarlem "zijn" landgoed stichtte. Vergelijk ook Henry Hudson, eigenlijk Engelsman, maar voer onder NLse vlag. De claim die hij op het land maakte was dan ook NLs!

Het beste antwoord

Nee, er zijn wel wijken met een van een nederlandse stad afgeleide naam zoals harlem en brooklyn.