Duitsers zijn zeer gesteld op beleefdheid. Als iemand een titel heeft, spreek je hem ook altijd daarmee aan, bijv Herr Doktor. . In Nederland gaat men daar losser mee om.. Als je naar programma's op de Duitse tv kijkt, valt op dat het allemaal nogal braaf is, als je ze vergelijkt met die op Nederlandse tv.. Duitsers hebben meer ontzag voor autoriteiten. . Overigens is de cultuur in het voormalige Oost Duitsland nog steeds verschillend van die van het westen, ondanks dat De Muur zo'n 20 jaar geleden gevallen is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-2? das stimmd tog nigt?
Kuilen graven op het strand, doen wij niet of nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das is meine grube
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee wij gooien onze handdoekjes alvast op de zonnestoelen. Leer mij Nederlanders kennen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handoekjes of een kuil, er is verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in. Zij willen niet in een kuil vallen, dus graven ze er een voor zichzelf, en o wee als jij erin durft te gaan zitten als ze even weg zijn.
En die handdoekjes op een zonnestoel: als Nederlanders dat al doen hebben ze dat toch echt van de oosterburen afgekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zondag, helemaal mee eens.
hun muziek is nog slechter dan de onze en hun smaak ook... eigenlijk moeten we ze danbaar zijn dat we goed bij ze afsteken.

ps de bachjes kunnen er net mee door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schumann, Strauss.
Of vind je de versie's van "onze Rieu" beter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben bzn daar ken sebastiaantje nog niet in de schaduw van staan. ja tog, niet dan? rieu is tog een duutser?
Duitser zijn zeer vriendelijk, ze spreken iedereen aan met u, en aan de duitse hoffelijkheid kunnen de nederlanders niet tippen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voorkeur in eten. Duitsers zijn bekend om hun bier und bradwurst mit sauerkraut. Nederlanders zijn bekend om hun fantasieloze keuken. Vroeger was het alleen stampot of aardappelen, vlees en groente. Alle fantasierijke recepten lenen we uit het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over elk volk bestaan clichés, maar die komen niet zomaar uit de lucht vallen. Er zit vaak een kern van waarheid in. Zo staan Duitsers bekend als pünktlich en gründlich.
Als een Duitser iemand om acht uur uitnodigt, verwacht hij dat de gast om acht uur op de stoep staat. Niet eerder, niet later.

Wij hebben het Brabants kwartiertje en het Limburgs half uurtje......

En een karwei afmaken "met de Franse slag" (over clichés gesproken…) is een Duitser een doorn in het oog. Elk karwei dient grondig te worden aangepakt.

In Nederland wordt er wat aan gerotzooid........

Duitsers hechten zeer aan correcte omgangsvormen. Ze spreken de meeste mensen aan met "Sie", waar Nederlanders elkaar zouden tutoyeren.
"Du" (je, jij) wordt uitsluitend gebruikt voor het aanspreken van familieleden, goede vrienden en kinderen. Overigens lijkt dit gebruik bij de jongere generatie minder star te worden toegepast.

Maar in Nederland is alles "jij" en "jouw", ook van kinderen tegenover ouderen.