Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het sparen met air miles nog populair in Nederland?

Ik hoor er nooit meer iets of iemand over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de helft van de Nederlanders zit hij in de portemonnee. Er sparen dus wel veel mensen airmiles in Nederland, maar het is meer uit gewoonte dan dat men dit heel bewust of actief doet. Twee jaar geleden is er een onderzoek naar airmiles sparen geweest en uit dat onderzoek bleek dat airmiles sparen al behoorlijk aan populariteit had ingeboet. Dit heeft te maken met het feit dat de airmiles bijna niets meer waard zijn. De waarde van een Air Mile bij het inwisselen varieerde de eerste jaren na de start in 1994 tussen 0,20 en 0,30 gulden. De huidige waarde van een Air Mile is 1 eurocent.
Men moet dus lang sparen voor men iets voor airmiles kan 'kopen' en dan nog vaak met bijbetaling.
De consument blijkt meer geïnteresseerd in kortlopende acties waarbij men gedurende een korte periode bijv. pannen, handdoeken of theedoeken kan sparen.

De mensen hebben dus wel massaal een airmilespasje in hun portemonnee, maar zijn over het algemeen niet bezig met specifiek voor iets te sparen.
Toch blijkt de het airmiles spaarsysteem wel een vorm van klantenbinding te zijn.

Ook ik behoor tot de helft van de Nederlanders met pasje. Ik wissel mijn airmiles meestal in bij de praxis. Je kunt daar 10% van het te betalen bedrag met airmiles betalen. Dit doe ik af en toe een keer. Maar je moet om een redelijke korting bij elkaar te sparen best heel lang sparen.

Voor meer informatie: zie bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Actief werven doen ze niet meer maar het wordt nog veel gebruikt (waaronder ikzelf). Als je op hun site kijkt zul je zien dat er wisselende - al dan niet - interessante aanbiedingen staan op 10-tallen soorten bestedingen. Zo'n uitgebreide lijst zullen ze niet zetten voor een handjevol gebruikers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het programma is ondertussen heel erg uitgekleed. Zoals het programma destijds gepresenteerd werd, kon je er gratis vliegreizen meemaken, tegenwoordig kun je alleen nog sparen voor kortingen op vluchten of kortingen op dagjes uit of kortingen op DVD's etc.
Ook krijg je allang niet meer zoveel airmiles als vroeger. Bij de AH kreeg je destijds per 25 Gulden miles op alles wat je kocht, nu alleen nog maar bij eigen producten.

Kortom: Ik spaar nog wel, maar ben nu niet bepaald geneigd iets speciaal te kopen bij een aanbieder die ook Airmiles aanbiedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat het helemaal ingeburgerd is : wie Airmiles spaart, weet precies, waar hij/zij ze krijgt, en heeft het kaartje al bij de hand.
Ik spaar zelf mijn airmiles voor 'Stichting Aap', waar ze gebruikt worden voor het terugbrengen naar hun eigen leefgebieden van exotische dieren, of apen naar Spanje gebracht worden, waar een enorm terrein voor ze is ingericht, zodat ze weer 'vrij' kunnen leven.
Regelmatig krijg ik een overzicht, hoeveel airmiles er weer gebruikt zijn : geeft me altijd een goed gevoel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is een 1 op 10 airmiles inflatie geweest, een airmile was ooit 0,33 gld waard dat is op een gegeven moment gekelderd naar zo'n 0,03 cent. daarna is de populariteit sterk afgenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrouw van de V&D heeft het er iedere keer over als ik er wat koop. Dus het gebeurt nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het nog wel handig,je krijgt bij de shell korting,efteling,en op veel artikelen bij AH altijd meegenomen toch?

Toegevoegd na 4 minuten:
De art.bij Ah zijn dan oa Dvd's boeken etc dus geen kruidenierswaren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog steeds poulair om Air Miles te sparen in Nederland.
Air Miles telt inmiddels 2,6 miljoen spaarders, goed voor 42 procent van de Nederlandse huishoudens. Per maand komen er twintigduizend huishoudens bij. Er doen 26 bedrijven mee, die gezamenlijk 4500 filialen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het al ingeburgerd is. Tegenwoordig heeft elke winkel wel een pasje waar je voor korting of extra's kan sparen. Destijds was nog nieuw en was het dus groot nieuws.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding