Waarom spreken Amerikaanse presidenten alleen mensenmassa's toe in Berlijn of Praag, nooit eens in Amsterdam of Brussel?

Sinds Kennedy is het niet anders.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Genj;

Die bekende speeches werden uitgesproken tijdens en bezoek aan die steden dat meestal een politieke achtergrond had; Kennedy sprak in Berlijn ten tijde van de bouw van de Muur, Obama was in Praag omdat Tsjechië momenteel EU-voorzitter is. Tijdens zo'n bezoek zijn de ogen van de wereld op die stad gericht en wordt gewoon gebruik gemaat van de actualiteit ervan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Berlijn en Praag zijn steden die een communistische bezetting hebben meegemaakt en zijn daardoor symbolen van de overwinning van de democratie. Geen betere plek voor een president van de USA om een speech te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door de centrale ligging
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou het zo kunnen zijn dat men daar nog wel of nog niet luistert naar de woorden gesproken door de president?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de strategische of geschiedkundige belangrijkheid.

Berlijn: de luchtbrug, koude oorlog, de muur
Praag: de Praagse Lente