Bestaan er bedrijven die je kunnen assisteren als je ergens wilt solliciteren? ( binnen - en buitenland)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker.

Denk bijvoorbeeld aan outplacementbureaus. Die doen bijna niets anders.

Daarnaast zijn er wervings- en selectiebureaus. Goed, je zal in den beginne wel op de normale manier bij zo'n bureau moeten solliciteren. Zit je daarna eenmaal in hun bestand, dan zullen zij proberen jou bij een bedrijf te plaatsen waar jij goed op je plekje zit. Het is in hun belang dat jij op zo'n geschikte plek terechtkomt, want daaraan verdienen zij hun geld, dus ze zullen je helpen daar binnen te komen.

Tenslotte kan ook het UWV je helpen bij het solliciteren. Ik heb er ooit zelfs een sollicitatiecursus gevolgd.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je naar het buitenland wil, kun je eens kijken bij 'the undutchables' voor banen in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb mijn huidige baan via zo'n bureau bemachtigd veel gemakkelijker dan zelf alle advertenties afspeuren.
als het een goed bureau is werken ze voor een afgegrensd aantal sectoren of hebben voor meerdere sectoren meerdere afdelingen omdat de betrokkenheid bij de sector waar je in wil werken belangrijk is zodat je goed geplaatst word, je moet gewoon solliciteren dat wel maar de eerste contacten en selectie word door het bureau gemaakt, de bedrijven die met zulke bureau's werken zijn vaak op zoek naar iets meer dan gewoon produktiepersoneel en bereid om daar dan ook voor te betalen. De intermediar werkt niet voor niks en normaal betaald de opdrachtgever (bedrijf )een percentage van het loon als betaling voor de diensten van de intermediair