wat is er nog prive als mensen alles op internet zetten? (hyves, facebook, twitter, enz.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (15)

Gedachten en gevoelens zullen altijd privé blijven.
Ja, vaak worden die zelfs op onder andere Twitter gekwakt, maar hoe dan ook zullen mensen altijd met gevoelens en gedachten rondlopen die niemand ooit te weten zal komen.

Hoeveel je leven ook bespied wordt, gewild of ongewild, er blijft van binnen altijd een stukje dat puur van jezelf blijft. Daar waar niemand bij kan komen. En dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna niets meer.
Men heeft vaak niet door hoe gemakelijk het is om aan gegevens te komen.
Als men op vakantie gaat staat het op hives of op twitter dat ze 2 weken ergens zitten, handig voor inbrekres

Toegevoegd na 57 seconden:
het enige wat nog prive is zijn de pincode en het salaris
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat mensen *niet* op internet zetten. En dat is een vrije keuze. Voor iedereen ligt die grens ergens anders, maar ik ken niemand die zo'n transparante persoonlijkheid heeft dat die *alles* met anderen deelt.

Een probleem wordt het pas als de overheid gaat beslissen wat jij openbaar moet maken. "Jouw DNA kan best in een databank."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb mijn Hyves-pagina verwijderd. Dat is nog veel privé-er.
Als mensen Alles op internet zetten is niks meer prive. Maar mensen zetten niet alles op internet, maar alleen datgene wat ze met de wereld willen delen. De een is daar selectiever in dan de ander. Sommige mensen scheppen op internet hele beelden van zichzelf die weinig met de werkelijkheid te maken hebben.

Ik denk dat mensen ook steeds voorzichtiger worden, de meeste profielen op Hyves zijn afgeschermd of mensen maken een openbaar en een afgeschermd profiel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zo door gaat niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je bv op Hyves zet is prive mits je dit zo aangeeft. Doormiddel van "vrienden" toe te voegen geef je ze eigenlijk permissie om deze gegevens in te mogen zien, maar ook om je ongevraagde emails/ berichten te sturen.

Uiteraard staat dit dan los van eventuele virtuele inbraken op dit soort websites. Je gegevens kunnen, dan wel na veel moeite, altijd worden gestolen. Het is alleen een kwestie van tijd. De kans is vrij klein dat dit zal gebeuren, danwel dat ze iets met deze gegevens doen. Er zijn ook mensen die "inbreken" om te laten zien dat een website slecht beveiligd is om er zo voor te zorgen dat dit in de toekomst wordt aangepast. Zo blijft een site zich ontwikkelen op gebied van veiligheid, en is eigenlijk van toepassing op alle websites waar NAW gegevens worden opgeslagen.

Belangrijk is dat je zelf altijd even checkt wat wel of niet als prive is/ kan worden gemarkeerd op een website, en natuurlijk dat je oplet wat je erop plaatst. Vergeet niet dat je met een achternaam en plaatsnaam of telefoonnummer veel kunt doen, dus dit zou ik altijd proberen te voorkomen om in te voeren op een site, vooral als de site je niet bekend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet veel, maar mensen kiezen er voor om de gegevens op deze sites te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad mensen hebben zelf de keuze.
Als mensen "ALLES" op internet zetten is er natuurlijk niets meer prive.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kiezen er zelf voor. Maar er zijn heus nog veel dingen prive.

Je pinpas die zet niemand op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt zelf een keuze maken wat je wel of niet publiceert, ik heb best veel social media waar ik op aangesloten ben, waaronder dus ook Twitter. Veel vooroordelen zijn hierover dat je alles publiceert. Dat klopt namelijk niet; je maakt namelijk wel degelijk een keuze wanneer je iets wel of niet publiceert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens heeft ook niet veel prive en is daar grotendeels zelf voor verantwoordelijk. Het is een soort exhibitionisme. Aan de ene kant schreeuwt iedereen om meer privacy en aan de andere kant doet iedereen er van alles aan om zoveel mogelijk van zichzelf in het openbaar te brengen. Er is dus niet veel prive meer.
Ook het meedoen aan GoeieVraag verraad veel van jou prive-omstandigheden en jou personage. Pak bv. een willekeurige GV'er (van boven de 1000 punten), leg al zijn/haar antwoorden, vragen en reacties naast elkaar en trek dan je conclusies. Ik denk dat je ervan zou schrikken hoeveel je van jezelf in het openbaar heb gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat men op Hyves zet, hobby's e.d., uiterlijkheden, dat mag iedereen zien.
Ik heb een eigen website, met ook informatie over mezelf.
Maar jullie op GV weten die niet te vinden, want hier heb ik er voor gekozen onder pseudoniem te zijn, juist omdat ik de vragen meestal vanuit mezelf beantwoord.

Waar ik wel bang voor ben is dat veel jongeren niet genoeg gewaarschuwd worden voor de gevaren van maar alles op die openbare sites te gooien.
Het schijnt nog steeds zo te zijn dat er ouders zijn die daar geen weet van hebben en dus niet kunnen waarschuwen.
Dat vind ik wel zorgelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je emotie blijft nog wel privé. Die ken je niet op internet zetten. Het blijft gewoon in je..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult nooit alles terug vinden via internet etc, ( gelukkig) of je moet zelf je hele levensverhaal er op zetten.

Zolang mensen belang hebben in een andermans leven zal het alleen maar erger worden, net als bij de reality soaps. Het worden er steeds meer want mensen vinden het leuk om bij andere "binnen"te kijken.
Net als de reclame nu van ikea, dat je kunt gaan gluren bij de buren dmv fotoos van hun interieur. je kunt zelf gelukkig meestal nog kiezen hoe ver je wilt gaan met je eigen open en bloot te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles dat jij wenst dat prive is, zou ook zo prive moeten zijn.
ik zelf heb op een periode van 3maanden een enorme vriendenlijst verkregen en ja ik zeg alles tegen iedereen en toch blijf ik menselijk, oprecht en wordt mijn prive of van anderen gewaardeerd,uiteraard zijn er uitzonderlingen, maar dat is altijd al geweest.
Klaag niet over de stok die je slaagt maar eerder over de mens die deze stok verkeerd benut.