Pupillen worden kleiner door het samentrekken van een krngspier.
Als een drug die kringspier verlamt wordt je pupil dus groter.
Een oud middel is atropine, het sap van de Belladonna, dat door oogartsen werd gebruikt om beter in het oog te kunnen kijken.
En door vrouwen om er aantrekkelijker uit te zien (bella=mooi, donna=vrouw).