Hoe kan ik mijn temperament een beetje beteugelen?

Ik ben net een emmer waar heel veel ingaat.Maar net als bij de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overstromen gaat ook mijn geduld met me op de loop.Ik kan dan echt heel boos worden.Normaal ben ik een heel aardig mens.En heel liefdevol.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje!

Antwoorden (6)

Door voor jezelf na te gaan welke dingen het peil in jouw emmer doen stijgen. Als je dit weet, kun je op tijd stoom afblazen, in plaats van te laat ontploffen. Als je bijvoorbeeld alsmaar een heel klein beetje geirriteerd raakt door bepaalde collega's, tot je zo geirriteerd bent dat je de leuke stagiaire enorm op haar donder geeft, kun je beter al bij een beetje irritatie een opmerking maken tegen je collega. Dan raakt je emmer nooit meer helemaal vol.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt het temperament niet in toom, het temperament heeft jou in zijn greep...

Het helpt om je emmer zoals je zelf zegt, eerder te legen, dus laat het niet zo ver komen dat dat ene druppeltje alles doet overlopen... Als dat gebeurt heb je nergens greep op... Maar dat heb je wel als je tussentijds wat water loost... Doe dat en loop niet meer over... Dan heb je je temperament beteugeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga lekker op een vechtsport of zo ;) haaajaa tsakkaaa
ben je de rest van de week zo mak als een lammetje ;)
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
omdat je in elkaar gebeukt bent of gewoon te moe om je ergens nog druk om te maken ;)
Je bent temperamentvol, daar kun en hoef je niets aan te doen.

Je zou juist iets moeten doen aan je eindeloze geduld.

Iets of iemand stelt jouw geduld op de proef.
je wilt het niet aanvaarden, dus borrrelt gevoelens, behorende bij deze ervaring (situatie) zich op.

Resultaat:

uitbarsting.

Zolang jij niet jouw (rijkdom aan) gevoelens onderdukt, dan is er niets aan de hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag nog niet plusssen maar anders+
Volgens mij laat je over je grenzen heen gaan.
Deze moet je dus tijdig aangeven en bij irritaties je uiten.

Juist omdat je zo liefdevol bent, hou je waarschijnlijk te veel rekening met de gevoelens van anderen.

Wanneer 'jouw emmer' overloopt, komt alle irritatie er uit
en dan word je dus héél boos, alle boosheid van andere zaken komt er dan ook uit.

Zo probeer tijdig jouw grenzen aan te geven en je direct te uiten bij een frustratie, dan kun je dit waarschijnlijk veel 'zachter' doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat eens meer met je familie en krop niet alles zo op