De bodyscan een goed initatief of inbreuk op je privacy?

Lees ook even deze kranten artikel: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6362502/__Eerste_bodyscan-aanklacht__.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tja, wat zullen we daar eens op zeggen.
Tot voor kort werd je door mensenhanden geheel betast. Zonder bodyscan. Misschien is dat wel een grotere inbreuk op je privacy. De nieuwste bodyscanners, zoals op Schiphol worden niet bekeken door mensenogen. Het ding slaat alarm als ie denkt dat er wat mis is. Daarna is het weer werk voor de mensenhanden.
14 jaar geleden
Ooit wel eens gebodysearched door iemand, die blijkbaar veel liefde heeft voor zijn/haar vak?
Op sommige luchthavens op de wereld wordt je meegenomen achter een gordijn, voor die privacy , weet je wel?
Vervolgens word je betast op een wijze en op plekken van je lichaam, waar je minnaar toch iets zachtzinniger mee omspringt.

Als ik in de zomer in m'n bikini over het strand loop, denk ik dan ook, dat m'n privacy geschonden wordt, als iemand mij in het voorbijlopen eens even bekijkt?

Nou, van mij mógen ze, die security-mensen, en als ze m'n cupmaat of mijn wijze van ontharing interessant vinden : het kan me niet boeien.

Ik wil gewoon rustig in een vliegtuig kunnen stappen, en ik vind 3 uur voor vertrek in moeten checken lang genoeg om bij Starbucks een lekker bakkie te halen, en in de winkeltjes te neuzen.

Als iedereen met de hand onderzocht moet worden, schoenen, riemen, en alle lichaamsversierselen uit en weer aan moet, staan we straks in de zomervakantie in Aalsmeer en Amstelveen in de rij voor de security.

Je stapt op twee geverfde voetafdrukken, doet je armen omhoog, er zoeft iets langs je, en klaar is nieuwsgierig. En alle andere nieuwsgierigen ook : secondenkwesties.....

En ik kan me niet anders voorstellen, dan dat die ene enthousiaste voyeur onder de security-mensen na minimaal 1 1/2 uur geen tieten en geen l*llen meer kan zíén - zó verschillend zijn wij mensen nou ook weer niet.

We moeten gewoon een beetje normaal doen in een wereld die met de dag absurder wordt.