Wanneer alleen universitair opgeleide personen zouden meedoen aan een verkiezing, zou de politiek dan drastisch veranderen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Meedoen aan de verkiezingen bedoel ik: stemmen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Goeie vraag! Jouw vraag deed me denken aan iets waar ik al een tijdje over denk. Ik heb mijn vraag zojuist gesteld, onder verwijzing naar jouw vraag. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/stemgewicht.52023 .

Het beste antwoord

Ja dan zou er een meritocratie komen en dat is veel beter dan democratie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, veruit de meeste personen in de landelijke politiek hebben een universitaire opleiding achter de rug. Zoveel zou er dus niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat ze de kiezers bedoelt. Wellicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval: Ja, dan wordt D66 de grootste partij in Nederland.
AWM
14 jaar geleden
Ja, wie weet....
Er zou toch wel iets veranderen. Wilders zou niet in de kamer zitten en Marijnissen ook niet. Minder populisme in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marijnissen populistisch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en of! Hij heeft het manipuleren uitgevonden!
dan wordt het nog saaier dan het al is

tis al zoon dooie boel daar

wie heeft nou nog leuke humor daar,op zijn tijd natuurlijk,wilders en marijnissen samen met van mierlo en juist die zijn er dan niet meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politiek draait niet om humor
Dan kwamen we in de buurt van Plato's ideale staat.

Men leze de Πολιτεία, d.d 380 v.Chr., er op na.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet dat ik het een goed idee zou vinden.