kan ik wel of geen flat cap op tijdens begrafenis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het er aan logt van wie of wat voor soort persoon de begrafenis is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Logt=ligt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een voor mij onbekende, ik ga erheen voor condoleances over te brengen. En de cap is een zgn "zomer flat cap" van Kangool
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het zekere voor het onzekere kunnen nemen en het niet doen. Dan zet je m zodra je buiten bent weer op.

Antwoorden (2)

Binnen behoor je je pet af te doen. Zou de ruimte waarin de viering plaatsvindt een katholiek kerkgebouw zijn dan is het helemaal 'not done' om een hoofddeksel te dragen als man.
Computoon
9 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Een begrafenis draait om respect voor de overledene en respect toon je door je hoofddeksel af te doen (als je die draagt). Hem ophouden is volgens de etiquette heel onbeleefd. Voor en na de begrafenis kan je wel een pet dragen. Natuurlijk hangt het ervan af hoe formeel de begrafenis is, soms wordt uitdrukkelijk gevraagd dat mensen 'als zichzelf' komen. Maar als je de mensen niet goed kent zou ik het zekere voor het onzekere nemen en 'm ofwel thuislaten, ofwel afzetten tijdens de dienst + begrafenis.