Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik wel of geen flat cap op tijdens begrafenis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het er aan logt van wie of wat voor soort persoon de begrafenis is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Logt=ligt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een voor mij onbekende, ik ga erheen voor condoleances over te brengen. En de cap is een zgn "zomer flat cap" van Kangool
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het zekere voor het onzekere kunnen nemen en het niet doen. Dan zet je m zodra je buiten bent weer op.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Binnen behoor je je pet af te doen. Zou de ruimte waarin de viering plaatsvindt een katholiek kerkgebouw zijn dan is het helemaal 'not done' om een hoofddeksel te dragen als man.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Een begrafenis draait om respect voor de overledene en respect toon je door je hoofddeksel af te doen (als je die draagt). Hem ophouden is volgens de etiquette heel onbeleefd. Voor en na de begrafenis kan je wel een pet dragen. Natuurlijk hangt het ervan af hoe formeel de begrafenis is, soms wordt uitdrukkelijk gevraagd dat mensen 'als zichzelf' komen. Maar als je de mensen niet goed kent zou ik het zekere voor het onzekere nemen en 'm ofwel thuislaten, ofwel afzetten tijdens de dienst + begrafenis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding