Als een vrouw en man in amerika gaan daten en zeggen "lets go Dutch"wat bedoelen ze daar dan mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ieder betaald zijn eigen deel, ze zien de Nederlandse vrouwen als geëmancipeerd en onafhankelijk, de masculine verhouding is hier meer gelijkwaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

'Going Dutch' ... betekent dat ieder zijn eigen rekening betaalt.
Dus ... in plaats van 1 rekening voor hun tweeën, vragen ze om 2 aparte rekeningen en betaalt ieder voor zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekend eigenlijk hetzelfde als "Sam Sam", oftewel de rekening splitsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is dus wat anders dan het eerste antwoord; er worden niet 2 aparte rekeningen gevraagd maar de rekening wordt onder de mensen verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlanders hebben in het buitenland de bekendheid dat ze nog al krenterig en gierig zijn, van daar dat ieder zijn eigen rekening betaald.
Een bekend gegeven is ook;
Hoe herkend men een Nederlands schip in volle zee????
-Daar vliegen geen meewen achter-
"Nederlanders binne zunig"