Wie bepaalt per wanneer de sinterklaas artikelen in de winkel komen?

Mag elke winkel dat zelf bepalen of zijn daar afspraken over gemaakt?

Deze week (en het is nog september!!!!) viel me nl opeens op dat meer dan 1 winkel al weer uitpuilt. Volgens mij is dat WEER eerder dan vorig jaar.

Hebben ze dat onderling afgesproken of kijken ze met argusogen naar elkaar en als de eerste het neerzet volgt de rest zo snel mogelijk?

12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dit mag elke winkel zelf bepalen. Maar ja.. Seizoensgebonden & feest spullen hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze goed verkopen. Dus vroeg in de winkel betekent extra omzet. Dus zie je dat dit al vroeg in de winkels ligt.

Wist je dat er warenhuizen zijn die permanente kerstafdelingen aanhouden!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk het laatste en ja dat mag de winkelier zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd omdat ik een zoontje van 5 heb die natuurlijk helemaal gek werd toen ie de lekkernijen zag staan , het antwoord was : hun bestellen het en de leverancier bepaalt wanneer ze het afleveren en de winkel kan niet alles opslaan in het magazijn dus wordt het in de winkel gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ter aanvulling ook een reden;

Het is om te voorkomen dat ze na- voorraad krijgen, want dat betekent voor de winkelier dat zij die sinterklaas of seizoensgebonden artikelen voor een lage prijs moeten verkopen.

Ook kunnen de fabrikanten meer werkengelegenheid verschaffen, want een fabriek die stil ligt is een economische gruwel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of ze verkopen nu alvast de overschotten van vorig jaar?