Dit lijkt me ruim voldoende als je dan uitgaat van 2291,- bruto per maand (1681,- netto) maar het hangt er vanaf hoe je zit met je woonlasten, verzekeringen, hoeveel auto's je hebt, of je schulden moet aflossen, etc.

Doe anders de check op:
http://www.loonwijzer.nl

Wat je zou moeten verdienen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat genoeg zijn als je zuinig aandoet....en als je huishuur laag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar valt redelijk mee rond te komen,maar je zal goed in de gaten moeten houden hoe je je geld besteedt,aangezien er niet veel ruimte is voor extra's,bovenop je vaste uitgaven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Modaal jaar salaris: € 32500, (bruto)
Minimum loon : € 18125.86 (bruto)

Met 27500 zit je dus ver boven minimum loon waar een gemiddeld nederlands gezin van moet kunnen leven. Een gemiddeld gezin heeft 1.7 kinderen momenteel.

Dus ja, van 27500 bruto kun je leven. Je zult moeten opletten waar je je geld aan uitgeeft, maar dat moet bijna iedereen.

Daarnaast zit je 5000 onder het modaal salaris, waardoor je vast voor allerlei toeslagen in aanmerking komt naast kinderbijslag natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is aanzienlijk meer dan de bijstandsnorm voor twee personen. Die bedraagt € 1.299,- netto per maand, exclusief vakantiegeld. Dat wordt als het bestaansminimum beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is ruim voldoende.

Er zijn hele gezinnen die van dit salaris moeten rondkomen en dat prima redden.