De toeslagenfraude in Nederland heeft over acht jaar ongeveer 95 miljoen euro gekost.

Toegevoegd na 4 minuten:
FNV:
"De fraude met toeslagen en uitkeringen door Bulgaren is slechts het topje van de ijsberg. Dat zegt Abvakabo FNV op basis van klokkenluiders bij de Belastingdienst.
Volgens de vakbond zijn er veel meer gevallen van toeslagenfraude. Dat fraudebedrag loopt op tot ruim 1,5 miljard euro. "Het is niet zo dat als die Bulgaarse bendes worden aangepakt de fraude ophoudt. Ook Nederlanders plegen op grote schaal fraude", zegt Mieke van Vliet, bestuurder van Abvakabo FNV."
SimonV