Waarom worden zulke zaken niet opgelost ?

Ik woon in een flat , onder ons woont een marokaans gezin met 7 kinderen , terwijl deze flaten maar 2 slaapkamers hebben, maar waar het om gaat , ik word niet goed van hun, ze maken lawaai zo erg dat zelfs mijn hond onrustig van word, en ik kan nooit uitslapen door herrie, ik ben paar keer bij hun geweest dan beloven ze van alles, heb ik 1 dag rust , en ja hoor daar gaan ze weer, ik heb de wooninbouw gebeld , die zouden hun per brief benaderen , ook dat helpt niet, wij willen heel graag verhuizen maar wij hebben koopwoning , en dat gaat echt niet zo makelijk , ik word er niet goed van, weet iemand een ander oplossing. Alvast bedankt

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat niet alleen om het lawaai , waar ik niet van kan rustig tv kijken , of uit slapen in het weekend , het gaat ook over restjes eten gooien van balkon op het grasveld wat ratten veroorzaakt , en de portiek is smerige , die kinderen spugen op de trap laten rotzooi achter hun . Fiesten voor mijn kleder dat ik niet naar binnen kan, altijd de voor deur open laten staan terwijl duidelijk opstaat deur sluiten aub, en hier hebben ook anderen buren over gehad met de vve , maar ja wat doen Ze brieven sturen, wat niets opleverd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het voor herrie? Spelende kinderen
boze kinderen
Luide muziek
Schreeuwende ouders
Anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat allemaal wat je hebt genoemd dus

Het beste antwoord

benader de andere buren eens, samen sta je sterker.
vorm een dossier, schrijf precies op wanneer je overlast ondervind, en waardoor die overlast veroorzaakt wordt.
dien vervolgens een officiele schriftelijke klacht in bij de wbv.
vaak is het helaas een zaak van de lange adem, ik kan ervan meepraten.
volhouden dus, sterkte ermee!
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Idd een prima tip en de min is misplaatst. Ik doe er een + bij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ook van mij.

Andere antwoorden (8)

Er kan bij de politie aangifte gedaan worden van geluidsoverlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volhouden, er wordt echt wel opgetreden, maar dan moet je persisteren en als je gelijk hebt, dan zal dat resulteren in een oplossing, of ze moeten weg of ze stoppen met hun herrie... De volhouder wint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat dachten die ouders ook,over een tijdje hebben ze een compleet elftal!
Hier een aantal dingen die je kunt doen
Neem eerst contact op met de buren die de overlast veroorzaken
Indien het contact niets oplevert is het van belang dat u een dossier gaat vormen waarin u nauwkeurig bijhoudt wanneer, hoelang en in welke vorm de overlast plaats vindt.
Meldt schriftelijk bij de overlastgever dat u een dossier aanlegt
Ga na of andere buren ook overlast hebben van de overlastgever zodat u mogelijk samen actie kunt ondernemen
Zoek een vorm van bemiddeling door bijvoorbeeld politie of de woningbouwvereniging
Onderneem juridische stappen, al dan niet via de verhuurder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel erg dat je niet kunt uitslapen en je hond onrustig wordt, maar moet daarom een gezin met zeven kinderen hun woning verliezen? Het gezin kiest er waarschijnlijk ook niet voor om zo klein te wonen. Waarschijnlijk is er niets anders. Kun je niet gaan praten en op die manier de problemen oplossen? Misschien zijn het wel hele aardige mensen. Het valt natuurlijk niet mee om zeven kinderen rustig te houden als je zo klein woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is wat je kunt doen is schriftelijk een brief te schrijven naar de woningbouwvereniging waarin je de situatie voorlegt met het verzoek tot een oplossing te komen. Je staat sterker indien je buren hebt die de brief willen mee ondertekenen. De woningbouwvereniging zal vervolgens contact moeten gaan opnemen met de buren en kan bij aanhoudende klachten kan zij zelfs het gezin uit de flat zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral overal blijven klagen bij politie en andere instellingen. Het is mogelijk om ook bij een koopwoning tot uitzetting over te gaan als de klachten aanhouden en dusdanig zijn dat er echt sprake is van overlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens na of er ook buurt bemiddeling is in jouw buurt, die zijn er speciaal voor om dit soort problemen op te lossen.
Het is natuurlijk niet zo dat omdat er 7 kinderen zijn er perse herrie moet zijn. Naast ons woont ook een gezin met 6 kinderen en ik heb helemaal geen last van ze, aan de andere kant woont 1 moeder met 2 kinderen, die ik veel vaker hoor.
Maar in een flat is het toch wat anders, die zijn doorgaans veel gehoriger. gister was er toevallig een programma op rtl 4 waarbij het ook over geluidsoverlast ging, misschien een idee om dit even te kijken, er werden oplossingen gevonden in bv een goed isolerende vloer en 'dingen' op de deuren waardoor deze niet meer dicht klapte (bonje met de buren, heet het)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel kinderen hoeft inderdaad niet per se lawaai te betekenen. Dat ligt veel meer aan de karakters, opvoeding, omstandigheden.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel iets meespeelt, als je met veel mensen in een kleine ruimte zit, ontstaan er vaak veel sneller ruzies en ergernissen, wat wel voor lawaai kan zorgen.
En een gezin met zoveel kinderen kan het financieel ook wel eens moeilijk hebben, en rond moeten komen met weinig geld, kan ook voor de nodige frustratie zorgen wat ook weer lawaaierige gevolgen kan hebben.
Kan je echt geen melding maken bij de politie?

Een kleine aanvulling op de tips die anderen al hebben gegeven:
Misschien is het een idee om een van deze mensen te vragen even in jouw appartement te komen luisteren, en de ander van hen te vragen even luid te doen als normaal, de tv aan te zetten, met deuren te doen zoals ze normaal doen.
Soms hebben mensen zelf helemaal niet door dat bepaalde dingen lawaai maken.
Wij hadden met onze buren ooit zoiets. Zij klaagden over een hard lawaai, wij hadden serieus geen idee waar ze het over hadden. Na een hele tijd kwamen we er toevallig achter dat het dus een van onze deuren was, dat als we die gewoon dicht lieten vallen, dat bij ons helemaal niet luid klonk, maar blijkbaar enorm doortrilde naar hun toe ofzo, en zij daar heel erge last van hadden.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het bij jouw buren zit, schreeuwen snappen ze zelf ook wel, maar misschien dat ze totaal niet doorhebben dat hun deuren en tv zo hoorbaar zijn voor jou.
Hopelijk kan zoiets dan die stukjes van het lawaai verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze weten het heel goed dat ze lawaai, maken want de buren man onder hun word ook gek van Ze , als de heel portiek over hun klaagt wanneer stoppen ze dan.