Is erotiek en porno reclame voor seks?

Reclame zet aan tot actie. Door iets te laten zien krijgen mensen daar zin, terwijl ze dat anders niet of minder hadden gehad. Dat is het principe van reclame. Het laten zien van auto's (met sexy meisjes) verkoopt meer auto's, plaatjes van hamburgers lokken mensen naar het fastfood restaurant, beelden van gezelligheid van drinkende mensen verkopen meer drank.

Maar hoe zit dat met seks? Maken naaktfoto's, erotische foto's en porno reclame voor seks? Krijg je hierdoor meer zin om HET te doen? Dit zou je verwachten als de reclame werkt, zoals de reclame werkt voor andere producten.

Of is werkt het omgekeerd? Dat laatste suggereren sommige wetenschappers.

Maar wat zijn jouw ervaringen? Krijg je door "reclame" voor seks juist zin, of juist geen zin in HET ECHTE!

Toegevoegd na 10 minuten:
Op internet zie ik vaak reclame voor porno, chat e.d.

Toegevoegd na 6 uur:
We weten allemaal dat reclame vaak MISLEIDEND is, ons een verkeerd beeld van werkelijkheid voorspiegelt, maar desondanks vaak ook VERLEIDEND is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, het windt mensen op en zet aan tot seks.

Toegevoegd na 52 seconden:
Juist daarom zou het beperkt moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Seksreclames en porno zijn gewoon gemaakt om geld mee te verdienen, niets anders (een mooie vrouw op een auto is om die auto onvergetelijk te maken, een slechte seksreclame probeert bellers te lokken, met een porno film proberen ze ook op bepaalde manieren aan geld te komen, zoals bijvoorbeeld advertising of gewone verkoop in de winkel).

Dat je misschien aangezet wordt tot het zin hebben in 'het echte' is gewoon een reactie die per persoon verschilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er iets geen reclame nodig heeft en ook nooit gehad heeft,is het seks wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist GEEN zin... Het is omgekeerd... Het heeft niets met liefde te maken, het is een show die nergens op slaat... Seks is geen liefde en liefde is waar het om draait...

Erotiek en porno is reclame voor seks, dat kan wel zo zijn, maar het draait niet om seks, het draait om liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wij maken zelf wel uit waar het om draait in het leven.
Wat een belerend antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld, maar als ik gezond wil eten, VERleiden en MISleiden de hamburger reclames mij ook ....
Ja, en geeft nieuwe ideeën!