Is er een organisatie die opkomt voor proefdieren in het buitenland?

Het is bijvoorbeeld zo, dat in de VS muizen, en volgens mij ook ratten, niet worden meegerekend als proefdier. (Ze worden dus wel gebruikt als proefdier, maar niet geregistreerd, en er is geen vergunning voor nodig enzo). Dat is natuurlijk heel onrechtvaardig, omdat muizen en ratten natuurlijk evenveel pijn voelen als ieder ander dier! Daarom is mijn vraag: is er een dierenbeschermingsorganisatie, die opkomt voor proefdieren in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik weet dat in ieder geval PETA (international) zich o.a. sterk maakt voor proefdieren, en zeker ook voor ratten en muizen.
http://www.peta.org/issues/animals-used-for-experimentation/us-government-animal-testing-programs/international-animal-testing-programs/