Wie is de langste man van Nederland?

Volgens veel bronnen is dat Rob Bruintjes, met 2,21. Maar sommige bronnen zeggen dat er nog 1 iemand langer is, en ook heb ik dat Rob zelf ook eens horen zeggen, maar niemand weet zijn naam. Alleen dat hij 2,30 lang is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.7K
Amadea
10 jaar geleden
Die man mijdt publiciteit. Het is dus ook af te raden om de naam hier te vermelden, mocht iemand het toevallig toch weten. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij daar niet op zit te wachten! http://watvindtnederlandervan.nl/index.php?fPID=Nieuws&fID=63&fCat&fSite=Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook hier wordt de naam niet genoemd:
http://www.rtl.nl/components/huistuinkeuken/life4you/seizoen_04/aflevering_21/Rob_Bruintjes.xml
Castle
10 jaar geleden
Mijn inziens hadden jullie reacties ook gewoon als antwoord gegeven mogen worden. Fictieve plusjes. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hm.. ok. Dan misschien alleen de voornaam ofzo ;-)
Maar de naam is eigenlijk ook niet zo belangrijk... maar wel, hoe lang is die dan? Ik lees 2,30,klopt dat? Waar woont hij dan? Maar belangrijker... de reden van mijn vraag... waarom word Rob Bruintjes de langste genoemd als het helemaal niet waar is? Ik vind dat een leugen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, hij wil natuurlijk gewoon over straat kunnen lopen zonder dat hij aangekeken word ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het Wie is....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL.
Maar dan had ik er geen vraagteken achter gezet... ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De langste Nederlander ooit was een meisje die slechts 17 jaar oud geworden is. Haar schoenen bestaan tot op de dag van vandaag in het Edam museum.
https://historiek.net/trijntje-keever-kever-langste-vrouw-ooit/82647/

Het beste antwoord

Rob Zwaan , is de langste man in Nederland (223.2) De langste Nederlander is echter Rick Smits, Ex NBA basketballer, en nu woonachtig in Amerika. (224)

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie, het moet Rik zijn ipv Rick
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Twee meter 24 is toch echt korter dan twee meter 30.
Frimu2
10 jaar geleden
Yep...dus tot de tijd dat er geen langer persoon bekend is is 224 het langst.

Andere antwoorden (1)

Albert Johan Kramer (Amsterdam, 15 juni 1897 – aldaar, 4 april 1976) was met een lengte van 2,42 meter mogelijk de langste Nederlandse man aller tijden. Hij trad wereldwijd op als variétéartiest, onder andere onder de artiestennamen Lofty en Jan van Albert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Was is verleden tijd. De vraag is wie ís.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is waar. Ik vroeg in de tegenwoordige tijd.
Maar daarom is het wel iteressant ;-) Wel vreemd dat er nogal verschil is tussen de bronnen.. volgens http://www.thetallestman.com/albertjohankramer.htm was hij slechts 237,5 meter, maar volgens andere bronnen weer 2,69 meter.
1 ding is in ieder geval zeker, na de amputatie van zijn benen zal hij wel een flink stuk korter geweest zijn. In ieder geval, het was de vraag niet, maar is vooral wel interessant omdat hij de oprichter van de Klub Lange Mensen was.
Frimu2
10 jaar geleden
Vreemd ...de langste Nederlander aller tijden staat lange Jacob uit Sneek toch als langer genoteerd .terwijl in het zelfde lijstje Johan kramer staat http://youtu.be/MmLXmMYdX00
Frimu2
10 jaar geleden
Shit verkeerde oude link mee gekopieerd ....http://nl.wikipedia.org/wiki/Lange_Jacob