Het onderzoek van Alberto stegeman, draag dit bij aan de veiligheid?

Buiten het feit of het belangrijk is dat dit aan deze zwakke plekken boven water komen, want dat is het.

Maar draagt zo een openlijke bekendmaking bij aan de veiligheid? Je bereikt héél veel mensen die relatief weinig kunnen doen met het verbeteren van de veiligheid maar juist wel miscbruik kunnen maken van deze situatie.

Of is het beter om dit achter te schermen aan te kaarten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Beveiliging is nooit 100% waterdicht, dit is gewoon onmogelijk. Alberto Stegeman weet dat, en maakt er misbruik van. Het gaat hem echt niet om de veiligheid van Nederland.

Wat wel het gevolg is van zijn televisieprogramma is dat de Nederlandse staat gigantisch veel extra geld moet investeren in beveiliging. Zinloos geld weggooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt bekend.

http://www.goeievraag.nl/vraag/wel-verantwoord-documentaire-alberto-stegeman.30668
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit draagt absoluut niet bij aan de veiligheid van de reizigers. Overal is er wel iets en het is nooit 100% veilig. Wat hij doet is misbruik maken van zijn functie als televisiemaker. Voordat hij erdoor heen is gekomen met zijn fles drank zal hij het ongetwijfeld een paar keer hebben geprobeerd waarna hij er een sensationeel programma van maakt. Hij is er al jaren op uit om Schiphol zwart te maken. En ja, Schiphol doet er alles aan om het veilig te maken maar 100% waterdicht is Gods onmogelijk. Er zullen altijd mensen zijn die iets ontdekken waardoor ze toch een bedreiging kunnen gaan vormen.
En tuurlijk is het beter om dit achter de schermen aan te kaarten, maar dan heeft hij geen sensatie programma gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het draagt echt bij aan de veiligheid op schiphol.
De truc met de fles had ook iemand kunnen verzinnen die geen goede bedoelingen heeft.
Schiphol zal deze truc niet zo snel opnieuw laten gebeuren maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden maar die moeten misschien ook nog ontdekt worden.
Misschien wel weer een truc voor één een kijkcijfertrekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vind ik niet. Vooral niet omdat het heel rustig is om een schijnmisdrijf te begaan. Een echt misdrijf voorbereiden blijft toch riskanter, en de kans dat het zal gebeuren blijft klein.
We moeten leven met risico s, blijf anders maar thuis. Ook daar kan je door een aardbeving of een overstroming worden getroffen.
Dus Albert: ga maar ergens anders buiten spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het draagt totaal niets bij aan de veiligheid van de passagier. Ik denk zelfs het tegenovergestelde.
Er wordt nu veel geld in 'oplossingen' gepompt alleen maar om de toegang en flessen inhoud te controleren. Ook worden nu de beveiligingsmedewerkers zoals Douane, Kmar, part. beveiliging verkeerd over de werkruimte verdeeld.
Dus v.w.b. de flessen vloeistof en toegang wordt het TIJDELIJK misschien iets veiliger, maar de veiligheid in z'n geheel gaat omlaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een grote kijkcijferkanon.

Natuurlijk kan een terrorist dit ook verzinnen, en dat moet men voor blijven.
Het nadeel is ook dat de ogen van de beveiligingsdienst op Alberto en niet op eventuele terroristen die ook bezig kunnen zijn.

Ik snap dan ook de frustratie waar het "Alberto" team mee zit. En dat alleen omdat Alberto zijn geld verdient met kijkcijfers, niet met de veiligheid.