Wat is de reden/zijn de redenen om giraffe Marius pas na 18 maanden te slachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is dezelfde dag geslacht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mijn weten wel ja
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/09/waarom-deze-gezonde-giraffe-dood-moest/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begreep je vraag verkeerd. Nu snap ik hem wel. Je wilt weten waarom hij nog wel anderhalf jaargeleefd heeft en hij niet bij geboorte of vlak erna is geslacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal!

Het beste antwoord

Naar ik heb begrepen is dat omdat hij nu als babygiraffe nog een goeie publiekstrekker geweest. Maar het is dus niet de bedoeling dat hij voor nageslacht gaat zorgen, dus voordat ie dat kan gaan doen hebben ze hem afgemaakt.
(Overigens gebeurt dit heel veel in dierentuinen, alleen wordt het meestal niet openbaar gemaakt)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies het gebeurt vaker met dieren maar toch zelden met giraffes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel Haivon. +
Persoonlijk vind ik dat te walgelijk voor woorden.