Mogen mannen ook minder stoer zijn zonder invloed van weekwakers :D ?

Onlangs las ik dat weekmakers in plastics het spel van jongens beïnvloed - ik maakte dit even zwart wit

http://www.nrc.nl/wetenschap/article2416052.ece/Weekmakers_zijn_van_invloed_op_het_spel_van_jongetjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je vraag nu eigenlijk, je stelt het enigszins onduidelijk. Overigens is het niet consumeren van weekmakers zoals de ftaleienen vrijwel onmogelijk omdat je er als het ware mee doodgegooid wordt.

Antwoorden (4)

Ja, want mannen zonder de invloed van weekmakers zijn tenminste echte mannen, hoewel ze wel week zijn. Ik houd niet van kunstmatige weekmakers, geen dag in de week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ons mannen lekker mannen blijven! Stoer, met af en toe een boer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor mannen kunnen ook makkelijk stoer zijn zonder invloed van weekwakkers.

Waarom een man is altijd een man
en hoeft nooit op een weekwakker's opgaan om stoer te worden.

namelijk er zijn genoeg manieren van stoerheid..!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg vier dagen geleden om meer duidelijkheid over wat je bedoelt met de vraag, die heb je niet gegeven.

Ervan uitgaande dat je bedoeld of het gedrag van mannen ook stoer zou zijn zonder dat ze aan weekmakers blootgesteld zijn denk ik dan toch nog even het volgende antwoord te moeten geven.

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.

Ten eerste zitten weekmakers en aanverwante stoffen in veel meer producten dan je zou denken.

Ten tweede wordt er gedacht dat de stoffen schadelijk kunnen zijn, bijvoorbeeld doordat ze als pseudohormoon in het lichaam functioneren, dit is echter nog niet uitgebreid aangetoond bij mensen.

Ten derde kun je moeilijk het verschil testen tussen wel en niet blootgesteld aan, omdat deze stoffen zo alomtegenwoordig zijn, misschien is een vergelijking mogelijk tussen een groep 'Westerse' mensen en een groep mensen die nog redelijk primitief leven en daarbij bijna geen producten gebruiken die wij hier heel normaal vinden (zoals zo'n beetje alles wat van kunststoffen gemaakt wordt).

Omdat het moeilijk te testen is lijkt het me aannemelijk dat de vraag gebaseerd is op een verkeerde aanname (dat er mensen zijn die niet blootgesteld worden aan deze stoffen in de huidige Westerse maatschappij en dat weekmakers in belangrijke mate bijdragen aan het gedrag). Anderzijds lijkt het me dat de vraag niet te beantwoorden is omdat er geen ethisch verantwoord onderzoek naar mogelijk is.