Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kunnen we de volgende Nederlandse Volkstelling verwachten en is deze wenselijk?

Bijna veertig jaar geleden al weer is het dat de jongste, landelijke, intergrale Volkstelling plaatsgreep.

Wordt het niet weer eens tijd (zeker met al die open grenzen sinds Schengen) om de laatste stand van zaken formeel op te nemen of moet het gevaar van mogelijk misbruik van al die privacygevoelige gegevens op voorhand zo zwaar wegen dat we er maar beter helemaal niet meer aan beginnen?

http://www.volkstellingen.nl/nl/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die is al gaande en heet "het aan elkaar vastknopen van bestaande databases".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het CBS is vorige week met de mededeling gekomen dat ze 16.5 miljoen inwoners voor Nederland hebben getelt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hoeft nu niet meer denk ik.
Alles en iedereen staat geregistreerd.
Ze hoeven alleen maar even een zoekquery uit te voeren op een database en ze weten precies hoeveel inwoners Nederland heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me af of dat nog nodig is. Elke mutatie wordt bijgehouden dus op zich is een volkstelling niet meer noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met de invoering van de electronische GBA in 1994 is een volkstelling nagenoeg overbodig geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding