Wat zouden tegenwoordig typische nederlandse activiteiten/voorwerpen zijn?

Vroeger (en nog steeds) heb je de tulpen, klompen en molens.

Maar dit geldt natuurlijk al lang niet meer overal, wat zou nou iets zijn om tegenwoordig 'typisch nederlands' te noemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kaas! Een vriendin van ons woont sinds kort samen met haar Britse vriend (in Nederland) en hij vertelde dat hij nog geen maaltijd heeft meegemaakt in Nederland waarbij er niet op de een of andere manier kaas in verwerkt was. Maakt niet uit wat voor kaas. Hij vond het verbazingwekkend en ook wel een beetje vies ;-)

Wiet.

polder model en slavernij

Zoute haring.

Hockey Red Light District Drop Haring Softdrugs

Koffieshop is typisch Nederlands... Het is het enige woord Engelse woord dat ze in Engelstalige gebieden niet kennen en dat wel overal bekend is in de wereld...

Wiet Toegevoegd na 1 minuut: Oh ik zie dat dat antwoord al gegeven is, dan zeg ik : BAKFIETS

Een gevallen kabinet Toegevoegd na 25 minuten: Hyves

Pindakaas, hagelslag, erwtensoep, boerenkoolstampot. Toegevoegd na 16 minuten: Madurodam, de Efteling, Panorama Mesdag.

Stroopwafels Neger Zoenen

Gabberhouse

We zijn ook een echte twitter-natie geworden.

Pieterburen...(de zeehondjes) Klompengolf

Oliebollen bakken met oudjaar.

Het gezellig maken, met z'n allen aan tafel zitten en één koekje bij de koffie.

Frikandel( speciaal) en kroketten uit de muur. Hagelslag, stamppot boerenkool en hutspot, snert. Het 'melkmeisje' of 'kaasmeisje' en de haringkarren. Typisch nederlands gebruiksvoorwerp; de kaasschaaf, de heineken" longneck"fles, de philips spaarlamp en dan nog de Unox rookworst.

Een TomTom

Kijk hier eens! Nog 44 meningen erover... http://m.goeievraag.nl/vraag/21565 http://m.goeievraag.nl/vraag/33894

* Voetbalplaatjes verzamelen van de AH * Gabberen * Een windscherm om je eigen plek af te bakenen op het strand * kampioenschap parapluhangen * GTST kijken

Ik woon nu in Duitsland, en naast natuurlijk de voor de hand liggende fiets (!!) en de (langwerpige) frikandel blijkt er nog een groep producten te zijn die blijkbaar typisch Nederlands is, want ik kan ze hier over de grens niet of nauwelijks krijgen. Wat ik hier mis (ik vermoed trouwens dat de oorsprong ligt in het kopiëren van de Amerikaanse levensstijl) : lightproducten, en dan met name light zuivelproducten. Ik moet voor mijn suiker nogal wat dieetproducten gebruiken, die hier gewoon niet te krijgen zijn. Optimel, fruitontbijt, light koffiemelkpoeder, light dieethalvarine....niet of nauwelijks aan te komen. Maar met stip op één : lekker, luchtig, vers, smakelijk bruinbrood. Is er één ander land op de wereld waar ze zulk lekker én betaalbaar bruin brood verkopen en eten ? Geen wonder dat de bruine boterham met kaas (die in Nederland ook veruit de lekkerste is, zelfs de Nederlandse kaas is hier niet te eten) hier een grote favoriet is en blijft. Dat is ook het voornaamste waarvoor ik minimaal eens per week naar Nederland rij : het bruinbrood.

Kamperen met de sleurhut Praten over het weer Je voortuintje bestraten tot het er uit ziet als een mini-kerkhofje met reuzenvuilnisbakken Doorzonwoningen Gamma-hekwerk "Wellness" (dit woord bestaat helemaal nergens!) Meubelboulevardshoppen op een vrije dag Voor de 50+'sers: Fietsknooppuntenroutes 'doen', met de fietsen op de twinny load naar een mooi plekje rijden en dan gaan fietsen (mag ook als je jonger bent, hoor!). Voor de jonkies: popfestivals bezoeken (Lowlands, Pinkpop, Werchter, mag ook als je ouder bent, hoor!) Toegevoegd na 4 minuten: Ik zie dat ik toch nog een aantal nieuwe heb in vergelijking met die eerdere antwoorden! Als je een paar jaartjes in het buitenland gewoond hebt, zijn bovenstaande allemaal verwonderpuntjes als je weer terug komt.

Calve pindakaas en XTC

- een toilet met een verjaardagskalender erin en/of zelfs boeken en planten. - Half Nederland staat in het oranje te juichen als er het nationale elftal weer aantreedt, of als er schaatskampioenschappen zijn. - Op een verjaardag met zijn allen in een kringetje zitten en boos zijn als je naar de w.c. bent geweest en iemand heeft je stoel ingepikt. - Eén koekje bij de koffie, en daarna verdwijnt de trommel weer in de kast. - Rijtjeshuizen met open gordijnen en dan naar binnen gluren bij een ander hoe het er daar uit ziet. - Buitenlanders proberen aan te spreken in hun eigen taal. - De koninklijke familie aan het koekhappen en zaklopen op koninginnedag. -Boerengolf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100