Feit is dat de wereld ontzettend vrouwonvriendelijk is.

Maar wij, hier in het Westen zien alleen ons kleine stukje aarde en denken dat iedereen zoveel kansen heeft.

Nou.... het overgrote deel van de vrouwen op deze aardbol heeft geen leven. In ieder geval niet zoals wij dat kennen.

Oorzaken ; armoede, de islam, excessen in andere geloven, machoculturen, mannen, gebrek aan goede medische voorzieningen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, je bent dan wel niet de tuinman, maar hier heb je (voor mij) verstand van.

Andere antwoorden (10)

Zeer vrouwvriendelijk!
Zonder vrouwen, einde mensheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch hebben zeer veel vrouwen wereldwijd het onwijs moeilijk.
Je redenering klopt trouwens ook niet, om de mensheid in stand te houden hoef je een vrouw alleen in leven te laten, maar zou je haar nog steeds kunnen opsluiten, fysiek en psychisch kunnen mishandelen en na het baren vermoorden; dan hou je ook de mensheid in stand. Maar om nou te zeggen dat het dan dus per definitie vriendelijk is tegenover die vrouw, alleen omdat ze in leven blijft?
Zo vrouwvriendelijk als de vrouw zelf om zich heen laat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redelijk vrouwvriendelijk, zeker in het Westen.. Toch gebeurt het nog steeds dat vrouwen voor hetzelfde werk vaak minder betaalt krijgen dan mannen. En in Oosterse landen en de derde wereld zijn vrouwen over het algemeen minder gelijk dan mannen (denk maar aan het slaan van vrouwen wat nog best veel gebeurd!) Dus er zijn nog steeds dingen waardoor de wereld niet helemaal vrouwvriendelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje te vrouwvriendelijk misschien waardoor de mannen veranderen in softies. Waar zijn de echte mannen gebleven? Als je Googled op ‘vrouwvriendelijk’ krijg je 140000 hits. ‘manvriendelijk’ levert een schamele 497 hits op, dat is 281 keer minder! (En dat is nog oud nieuws!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland misschien.... op zeer veel plaatsen in de wereld hebben vrouwen nauwelijks rechten...
Dit ligt er maar net aan waar je woont. Als enige vrouw in een mannengezin (man en drie zoons) vind ik de wereld best vrouwvriendelijk. Er wordt net zo goed naar mij geluisterd als dat er naar mijn mede gezinsleden wordt geluisterd, maar ik woon in een deel van de wereld waar een vrouwenstem telt en vrouwen veel kansen hebben.Ook in mijn werk en mijn functie ben ik als vrouw evenveel waard als een man, zowel qua aanzien als qua salaris. Ik mag dus niet mopperen.
Als ik daaretegen een vrouw in bijvoorbeeld Afghanistan was geweest, was mijn positie in mijn gezin en in de maatschappij heel anders geweest en heel veel vrouwonvriendelijker.

Er is in de wereld nog heel veel verbetering m.b.t. de vrouwvriendelijkheid. Alleen wanneer je geluk hebt gehad en je bent op een vrouwvriendelijk stuk van de wereld terecht gekomen dan valt het mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt, met de Islam in opkomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwvriendelijk?? Haha een grapje zeker, we zijn wel wat vrouw vriendelijker maar vergeleken met mannen is dat nog steeds zo weinig. Dat is nou iets waar we nog flink op vooruit kunnen gaan. In Europa zijn we al wel wat verder dan bijv in het oosten maar er is nog een lange weg tengaan op dit gebied, vooral bij streng gelovigen worden vrouwen zeer onvriendelijk behandeld.

Liefs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoorlijk vrouwonvriendelijk.
In flink wat landen hebben vrouwen door de religie of cultuur minder rechten dan mannen, varierend van iets minder dan de man tot nauwelijks rechten.
Daarnaast zijn meisjes en vrouwen vaak de klos in ontwikkelingslanden als de familie te weinig geld heeft. Meisjes kunnen later toch weinig verdienen, dus als er geen geld is om meerdere kinderen naar school te laten gaan, zitten de meisjes thuis. Ook worden meisjes veel vaker ten vondeling gelegd, omdat ze grootbrengen geld kost, terwijl ze het later niet terug kunnen verdienen.

In westerse landen is het verschil tussen mannen en vrouwen al veel minder klein. Maar toch verdienen vrouwen gemiddels minder dan mannen, zelfs bij gelijke functie, werkervaring etc.
En ook hier in Nederland heb je nog een partij in de Tweede Kamer die vindt dat politiek niet geschikt is voor vrouwen.
Bij ons is de verschil in positie over het algemeen wel klein en subtiel, maar in veel delen van de wereld is het verschil tussen de positie van de man en vrouw echt groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld is verdeelt in delen;

in het ene deel van de wereld
is het zeer vrouwvriendelijk;
het andere deel van de wereld
is het helemaal niet vrouwvriendelijk;

zó meen ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwvriendelijkheid creeer je zelf vind ik als vrouw.....
Emancipatie,onafhankelijkheid, plezier in je werk zoeken.
Mannen die vrouwen niet accepteren door hun functie of hoe ze in de maatschappij staan , respect afdwingen, deze mannen erop aan spreken, die vrouwen naar beneden kunnen halen. Dus dat creeer je zelf. Geen onderdanigheden. Op naar de gelijkwaardigheid .