Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Betekent vrijheid van godsdienst niet gewoon dat je bijv een hoofdoekje mag dragen of een keppeltje of een kruisje of wat dan ook?

Als bijv Wilders het hoofddoekje wil verbieden is dat niet gewoon discriminatie en dus onhaalbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

klopt helemaal! Maar vrijheid van godsdienst is geen rechtvaardigingsgrond voor het uitoefenen van in de wet verboden gedragingen. Voor alle duidelijkheid het is dus niet zo als je het religie noemt dat alles mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en die gast dan die destijds als joker geschminked een paspoort / rijbewijs heeft kunnen regelen door gebruik te maken van het argument dat hij leeft als Joker! Dat dat een levensovertuiging is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat paspoort heeft-ie niet meer.
een hoofddoekje - keppeltje -kruisje akkoord... maar niet wat dan ook.
ik zou nudist kunnen zijn en vinden dat ik uit overtuiging altijd naakt mag/moet lopen.....
denk niet dat ik er ver mee kom.....
wat niet weg neemt dat wilders gewoon gevaarlijk is.
er was ooit een man in Duitsland..........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan snap ik niet waarom er in de metro in amsterdam geen kruisjes e.d. meer gedragen mogen worden. Maar wel hoofddoekjes?? Tenminste daar was een rel om rond afgelopen sinterklaas/kerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding