Wordt de bouw van asielzoekerscentra gefinancierd door de overheid?

Met andere woorden: Betalen belastingbetalers mee aan de huisvesting van immigranten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Waar zou het anders van betaald moeten worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou en of, waarvan dacht jij dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja was natuurlijk wel bijna zeker, maar niet 100%. Moet een betoog schrijven over het asielbeleid dat natuurlijk waarheidsgetrouw moet zijn.
rose
12 jaar geleden
In dat geval: Asielzoekerscentra in Nederland worden uiteraard gefinancierd door rijke Arabische moslims. ;-)

Het beste antwoord

Asielzoekers vragen politiek asiel in ons land aan omdat ze zich bedreigd voelen in het land van herkomst. Als dat blijkt te kloppen en van langdurige aard is dan komt een asielzoeker in aanmerking voor een verblijfsvergunning. Pas dan kun je van immigratie spreken.

Gedurende de asielprocedure verblijven de meeste asielzoekers in asielzoekerscentra (AZC's) die geëxploiteerd worden door het COA, het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers. Dat wordt voor 100% gefinancierd door de overheid. Als een asielzoeker zelf over middelen beschikt om in zijn levensonderhoud te voorzien dan wordt hij geacht daar gebruik van te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt, de COA (Centraal Opvang Asielzoekers) is een zelfstandig bestuursorgaan, een onderdeel vd overheid dus de financiering ervan gaat via de belastingbetaler