Vergissen is alleen menselijk... Dat van die katten zijn geen vergissingen maar inschattingsfouten, dat is iets heel anders...

Vergissen komt van gissen en gissen is denken, katten denken niet, ergo geen vergissingen bij katten...

Vergissen is denkelijk dus alleen exclusief menselijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ja regelmatig, net nog wilde mijn kat uit een bekertje drinken wat op het aanrecht stond, zij dacht dat er water inzat...in werkelijk zat er zeepsop in..''what a misteeka to make''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee

Toegevoegd na 1 minuut:
Toch wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, zo liep mijn kat wel eens over het eendenkroos (alleen ging het wat anders dan hij dacht).
Sommige anderen springen wel een naar een vlinder vanaf een hoog balkon etc.

Toegevoegd na 8 uur:
In de vrije natuur komt vergissen ook vaak voor; alle camouflage is er op gebaseerd dat een ander dier zich zal vergissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, anders zou een muis echt niet in een muizenval lopen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm in dit geval weet de muis niet dat het een val is en dus is het geen vergissing? of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geloof me, als je de muis dan los laat, dan trapt ie er geen 2e x meer in. als het een levende val is dan he.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
au, een inschattings foutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad: au!
Ik heb regelmatig een hond een staart achterna zien zitten. Zou het een andere hond zijn of vergist hij zich en is het toch zijn eigen staart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de mensenhaai vergist zich af en toe die denken dan dat ze een rob te pakken hebben maar dan is het een mens . was twee dagen terug nog op de tv .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een vergissing is menselijk,
maar vergissen dieren zich ook wel eens?"

Animal bloopers...denk ut wel ...ja...

http://www.google.nl/search?num=100&hl=nl&rls=ig&q=animal+bloopers&meta=&aq=0&oq=animal+bl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze kat vergiste zich wel eens in hoever ze voorover kon bukken zonder te vallen, als ze in een vijver probeerde vissen te vangen. En plons!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mens is eigenlijk ook een dier, dus de menselijke vergissing is tevens een dierlijke, dus ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel zeker. Vroeger had ik een hond, een echte alleseter. Van vloeitjes tot biefstuk. Hij at dan ook gewoon met de pot mee en vergat vooral niet een stukje vlees bij de prak te geven want lag dat er niet ging hij je naast zijn bord aan zitten kijken. Vergeet je niks vrouwje? Stukje vlees erbij en de inhoud van het bord verdween in rap tempo in de hondenmaag.
Echter, hij zat ook altijd naast me als ik fruit at. Appelschillen was hij dol op. De appel zelf trouwen ook! Een beetje plagend gaf ik hem weleens een sinaasappel schil. Hij pakte hem grif aan om hem even later te laten vallen. Hij trapte er keer op keer in. Zielig?????? Welnee, hij werd altijd beloont.
Vergissing? Echt wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ken vogels die ieder jaar weer hun nestje daar bouwen waar hun jongen onmogelijk kunnen overleven.