Hoe moet je je gedragen bij een bedrijfsfeest?

Ik moet naar een bedrijfsfeest van mijn pa waar ik nog nooit eerder ben geweest. Hoe moet ik me gedragen en wat zijn do's en don'ts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zowel non-verbaal als verbaal netjes zijn. Bijvoorbeeld: mensen een hand geven waarbij de hand rechtomhoog staat. Dus niet met de handpalm omlaag of omhoog. Kijk ze in de ogen aan, maar staar niet. Een vriendelijke glimlach erbij die niet te nep overkomt. Als je met iemand praat probeer een beetje zijn houding te spiegelen. Dit betekend niet letterlijk nadoen, maar onopvallend in dezelfde poses staan.

Als je met iemand praat waarmee je voor 99% niets gemeen hebt dan praat je over die ene procent. Maak hier en daar een gemeende compliment maar overdrijf niet. Ga niet stoer doen of overdrachtelijk praten ook al voel je je op je gemak bij iemand. Praat met normale woorden en niet met 'straattaal' waarvan de meeste volwassene niets begrijpen.

Zorg ervoor dat je niet overmatig eet en/of drinkt (met name alcohol). Zo vestig je de aandacht op een negatieve manier.

Eigenlijk denk ik dat je wel weet hoe je je moet gedragen, want ik kan nog meer aanvullen als het moet. Echter gewoon netjes blijven en vriendelijk. Ook als je iets irriteert dan het niet laten merken, etc, etc.

Je komt er wel.
10 jaar geleden
Je netjes en onopvallend gedragen. Als je alcohol drinkt, neem er maximaal 2 als je er tegen kunt, beter is om een sapje te nemen.
Wanneer je niemand kent, kun je je aan een paar mensen voorstellen en aansluiten bij een groepje.

Advies: weinig/geen alcohol, netjes/onopvallend gedragen

Toegevoegd na 1 dag:
Na de openbaring van je leeftijd [12 jaar... !!] ben je simpelweg echt te jong voor veel dingen waar wij over praten:

Alcohol : Nee
Bedrijfsfeest: Nee
Goeie Vraag: Nee!

Je bent gewoonweg te jong!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed idee : de Alaska Cocktail!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik alaska cocktail google krijg ik wel een drankje met alcohol