Het betekend niks. Het is meer een schreeuw van iemand die niks beters kon verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens;-)
Het is ratelband eigen neologisme, hij is niet perse degene die het als eerste gezegt heeft (dat valt moeilijk na te trekken) maar wel degene die het de huidige status en bekendheid heeft gegeven.

het betekent zoiets "hoppa, ik kan het"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsakkaa wordt eigenlij k geclaimd door Youp van 't Hek als diegene die de uitroep als eerste populair gemaakt heeft.

Ongeacht dat is Emile Ratelband iemand die zijn vak heeft gemaakt van het toepassen van Neuro Linguistisch Programmeren (NLP). Het uitroepen van tsjakka wordt gekoppeld aan positieve emoties ( dus als je ergens succesvol in bent geweest, roep je tsjakka). Hierdoor wordt tsjakka een positief ankerpunt. Door dan op enig moment deze uitroep te doen kan je de aan de uitroep gekoppelde gevoel van succes herbeleven en je zelf in een positieve stemming brengen.