Is een mentaliteit die mensen hebben in een bepaald land alleen aangeleerd?

Bijvoorbeeld mensen in zuid europese landen gaan (gegeneraliseerd gezegd) anders om met hun emoties dan hier in nl. komt dat alleen omdat je ouders ook zo zijn, of zouden er meer dingen meespelen?

Toegevoegd na 21 minuten:
En stel dat het alleen doorgegeven wordt door de cultuur waarin je opgroeit, waarom zijn die culturen en hun eigenschappen dan zo gegroeid? (bijvoorbeeld temperament, denken, enz.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe je met je emoties omgaat is cultureel bepaald.

Cultuur en tradities zijn enorm sterk. Je groeit ermee op en aanvaardt de gewoontes als vanzelfsprekend. Doordat het generatie op generatie wordt doorgegeven zit het als het ware in je aard.

Toegevoegd na 30 minuten:
Groepen mensen bepalen een cultuur. Zij bepalen normen en waarden. Hoe dat wordt bepaald is afhankelijk van de karakters van je voorouders, maar ook de streek waar je vandaan komt en het klimaat. Daarnaast spelen welvaart, gezondheid en opleiding een grote rol bij cultuurbepaling.

Voorbeeld:
In landen waar welvaart, gezondheid en opleiding minimaal is, zul je veel sneller (bij)geloof aantreffen. Mensen zoeken naar houvast en antwoorden omdat ze niet weten hoe het werkelijk is.
Heftig uiten van emoties komt ook omdat mensen vaak een lijdend leven leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat klopt... elk land heeft zijn interactiviteit, zijn waarden en normen, zoals elke stad die heeft en alle bewoners van één huis... En is allemaal (interactief) aangeleerd...

Waarom dat één land zo de zaken aanpakt en een ander land anders, dat is weer de interactiviteit en de omgeving... In Senegal zijn geen skipistes...