Welke plaatsnamen in de U.S.A.zijn van Nederlandse plaatsnamen afkomstig?

weet er maar 1
Brooklyn = Breukelen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Harlem = (nieuw) Haarlem New York was ooit New Amsterdam, maar weet niet of je dat bedoelt Toegevoegd na 5 minuten: En kijk: Bowery Lane (Bouwerijlaan) Bridge street (Brugstraat) Broadway (Breede Weg) Brooklyn (Breukelen) Bushwick (Boswijk) Coney Island (Konijneneiland) Flushing (Vlissingen) Gravesend (Gravesende) Greenwich Village (Groenwijck) Harlem (Haarlem) Hempstead (mogelijk naar Heemstede genoemd) Hoboken (mogelijk naar Hoboken (Antwerpen) genoemd) Holland (veel gebruikt) Long Island (het "Lange Eylandt" genoemd door Adriaen Block, 1614) New Utrecht (Nw.-Utrecht) Rhode Island (mogelijk van "Roodt eylandt") Spuyten Duyvil Creek Staten Island Stuyvesant (veel gebruikt, naar Peter Stuyvesant) The Bronx (>>Jonas Bronck) Wall Street (Wal Straat of Waal Straat) Yonkers (Jonker)

Harlem er er ook 1 en er zijn volgens mij heel veel kleine plaatsjes in amerika met Nederlandse namen probeer voor de lol maar eens google earth of maps

brooklyn en Harlem zijn stadsdelen van New York. Een schiereiland daar heet Coney Island, dat zou van konijneneiland afkomstig zijn. Toegevoegd na 42 seconden: Oh is al genoemd, terwijl ik nog aan het typen ben.

Oh help, dat zijn er zo veel. Heb er ooit een artikel over gelezen. Even denken hoor, kan me er niet zoveel herinneren, de meest bekende: Flushing - Vlissingen Wall Street - walstraat of waalstraat (maar da's eigenlijk geen plaats natuurlijk)

vancouver = coevorden

Ha, die ESVW; Niet van een plaatsnaam, maar wel van een Nederlandse aardrijkskundige naam afkomstig; het plaatsje Holland in Michigan.

en Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen, enz. enz.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100