zijn de V&D en de C&A te vergelijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljante vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C&A is toch voordeliger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet met alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Bentex is veel goedkoper. Als je kleding tenminste niet scheurt of uitelkaar valt, waardoor je naar een echte winkel toe moet om alsnog iets te kopen. Maar 'C&A is toch voordeliger' was volgens mij een slagzin van dat bedrijf, vandaar mijn opmerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja martijn ik ben niet van onder mn steen gekropen..dat weet ik toch die slagzin..;-).ik kan me zelfs nog herinneren dan Rijk de Gooijer en Johnnie Kraaikamp met deze slogan geschiedenis schreven zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=m2VtanK5KeI
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je inderdaad niet van onder een steen gekropen, want dat wist ik zelfs niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik ''niet met alles'' zei, begreep je mn humor niet...........ik ben geschokt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik ben nogal melig, dus dan moet je je vingers uit het stopcontact halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik had het echt niet door nee. Toch weer die ontbrekende non-verbale communicatie die het soms lastig maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je jouw vingers eerst even nat gemaakt (in je mond gestopt) voordat je ze in het stopkontakt stopte?

Het beste antwoord

ze hebben allebei kassa's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het zijn allebei familiebedrijven. V&D is echter een warenhuis met een veel ruimer aanbod dan C&A dat zich vooral richt op kleding.
14 jaar geleden
ja, maar in de C&A kun je niet eten, dus eigenlijk ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar wel als je zelf je trommeltje met boterhammen meeneemt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Je kunt echt wel eten in de C&A, maar of de beveiliging je dan vriendelijk verzoekt te vertrekken weet ik eigenlijk niet uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe dan alsof je een kledingstuk gaat passen in de paskamer ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar er was laatst een vraag hier met een volgens mij niet gefotosjopt bordje waarop stond dat seks in de paskamers niet is toegestaan. Als dat bij C&A ook het geval blijkt te zijn zal er dus gecontroleerd worden in de paskamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik weet het :)
Vandaag ben ik toevallig in Eindhoven in zowel de C&A als de V&D geweest (jaaaah, ze zijn er allebei in ons prachtdorp :P). Apart van het feit dat de namen allebei een ampersand bevatten en zodoende enigszins oppervlakkig op elkaar lijken, zijn het toch heel verschillende ketens. De C&A is m.i. meer op de budgetportemonee gericht. Het aanbod is, zoals reeds aangekaart, voornamelijk kleding. De V&D heeft een veel rijkere assortiment; zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de kleding overstijgt dat van de C&A. Echter, de V&D kan zeker meedingen voor dezelfde budgetportemonee als de C&A. Naast de kleding heb je veel andere soorten producten.

Om een lang verhaal kort te maken, JA, de V&D en de C&A zijn zeker te vergelijken. C&A is budget. V&D is middenmoter tussen de C&A en de Bijenkorf (die ook in Eindhoven is!!! :P).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C & A is een kledingwinkel en V & D is een warenhuis.
Los van de vele overeenkomsten (ze hebben allebei deuren enz.) zijn ze dus NIET te vergelijken. Ze opereren op een volledig andere markt en staan bloot aan volledig verschillende marktinvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je ze vergelijken: er zijn namelijk overeenkomsten en er zijn verschillen. Maar om tot een goed vergelijk te komen zou je wat specifieke eigenschappen van de beide warenhuizen moeten vergelijken, want anders is er geen beginnen aan. Denk hier bij aan opzet, resultaten, uitstraling, klanten, assortiment, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen al de rechtsvorm niet, C&A is lange tijd een CV geweest (tegen woordig is het een Zwitserse Holding AG) en V&D een NV. Daarbij is voor zover ik weet, C&A de enige verschijningsvorm, en heeft de V&D meerdere takken in zich zoals Huunkemoller, la Place, Praxis etc.

Daarbij qua inhoud lijkt de Hema meer op de V&D alhoewel die minder het shop in shop idee hebben, maar het artikel bestandd komt meer overeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het zijn net broers en zussen.
Ze hebben beide zelfde bloedgroep..