Wordt er een misplaatst niveau toegekend aan humor wanneer het in de krant staat?

Mufasa (126)ik vind dat de moderator de cynische grappen niet zo serieus moet nemen en gewoon moet laten staan, niks mis mee om af en toe te lachen tijdens het vergaren van al die wijsheid

Mufasa als ik zeg dat ik vroeg in het seizoen naar salou ga omdat de kutjes dan nog nauw zijn, dan is dat in mijn ogen overduidelijk een grap. Eens te meer omdat ik verwijs naar het stripje van fokke en sukke waarin de grap wordt gemaakt.

Anne Dat is niet echt een cynische grap te noemen en erg misplaatst. Er zijn in totaal 5 klachten binnengekomen op dat antwoord. Grappen laten we sporadisch toe maar je moet door hebben dat dit soort grappen echt niet toelaatbaar zijn! 1. deze site is bedoeld voor het verhogen van het algemeen kennis niveau niet de plek voor onzinnige antwoorden. Mensen verwachten hier serieuze antwoorden.
2. Dat antwoord kunnen sommige mensen als beledigend opvatten. Misschien vond jij dat antwoord grappig maar het feit dat er zoveel klachten over binnen kwamen gaf wel aan dat niet iedereen dat vond.
Je reactie is toegevoegd!

Mufasa ik kan je ook 5 mensen noemen die het wel grappig vonden, dus het aantal van 5 wil niet zoveel zeggen.
1. waarom zou humor geen onderdeel van algemene kennis zijn?
2. de grap was gepubliceerd in de volkskrant, heeft het misschien iets met vertekend perspectief te maken dat het dan ineens wel kan? of heeft de volkskrant ook zoveel klachten ontvangen? Ik ga het voorleggen aan het publiek…..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Seizoens gebonden kutjes in Salou zijn grappig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Humor gaat altijd ten koste van een ander, daarom zal het antwoord vaak voor verwijdering in aanmerking komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Humor kan ook ten koste van jezelf gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind ook het begrip "ten koste gaan" nogal zwaar aangezet. Als je het onderwerp van een grap je nauw aan het hart gaat, wil dat nog niet zeggen dat je lijdt bij de grap. Je bent ook niet het mikpunt van spot, niemand heeft het op je voorzien. Het is naar mijn mening een misplaatst egocentrisme om te denken dat die grappen je persoonlijk aangaan.
desondanks is deze discussie natuurlijk verhelderend voor wat er leeft in Nederland, dus kom maar op met die reacties zou ik zeggen!
Vraag me af waarom jij de vraag met vrouwelijke edele delen hebt beantwoord, wees eens orgineel en gebruik die van mannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat bij humor om de context en het verwachtingspatroon. Als ik Fokke en Sukke lees, verwacht ik daar iets van: soms best wel harde humor en daar kan ik vaak smakelijk om lachen. Maar als ik op een site als Goeievraag een totaal uit zijn context gerukte vraag(?) als deze lees, en er ook nog eens niets van snap (met andere woorden: de context is mij geheel onduidelijk), dan vind ik dat geen humor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou ook de humor van het weghalen (gummen) kunnen inzien en er een niet al te groot probleem van maken. Zo leer je ook wat wel onaangeroerd blijft, terwijl je er zelf wel een "gummen" nominatie op verwacht had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik maak er ook geen probleem van, het bevreemdt me alleen dat een vraag welke ik stel onder maatschappij/samenleving wordt gecencureerd. Dat past niet bij de waarheidsvinding
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn andere instituten in Nederland die de waarheidsvinding stagneren welke ik veel ernstiger vind dan het "censureren" dat hier gebeurt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is natuurlijk geen reden om het hier goed te keuren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik keur het niet goed maar als bezoeker is het stikken of slikken. Het zal wel ergens in die regels staan, dat weet ik verder ook niet.