Is een IBG (nu DUO) tegemoetkoming (dus geen extra lening) geregistreed bij de BKR?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelfs de extra leningen zijn niet BKR-geregistreerd (al is er sprake van om dit te veranderen), dus ik zou niet weten waarom dat bij een tegemoetkoming wel zo zou zijn.

En dat 'sprake van om te veranderen' zal uiteraard sowieso wachten tot na de komende Kamerverkiezingen en formatie van een nieuw kabinet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er in dit geval om dat er nu een huis gekocht is met een prima hyphotheek, maar ondertussen de IB-groep een bedrag van € 7500 terwil (terrecht), wordt dit meegenomen op het moment dat ik mijn huis verkoop en een nieuw huis koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit wordt *niet* meegenomen bij de beoordeling van de financiering van een volgend huis. Hou er wel rekening mee dat het in het algemeen moeilijker is geworden om een huis te financieren. Aan het geld dat DUO van je terug wil, zal het echter niet liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou er ook rekening mee dat alhoewel die 7500 euro niet bekend is bij de bank je die toch wel moet terug betalen. Dus de berekening van de bank zonder die 7500 zal te hoog zijn voor je hypotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso al mijn twijfels zou hebben over de raadzaamheid om een hypotheek aan te gaan die zoveel van je inkomen vergt, dat een schuld van 7500 euro beslissend zou zijn in het wel of niet rondkrijgen van de financiering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we zeggen dat een schuld van € 7500 nihiel is met het besteedbaar inkomen, echter gespreid betalen voel je al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15 jaar afbetalen, vier tientjes in de maand? Zal je inderdaad de kop niet kosten. En zo dat wel zo zou zijn, dan ben je waarschijnlijk slim genoeg om geen hypotheken aan te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Suzy, uiteraard zou dat niet slim zijn. In dit geval gaat het om het principe.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij wel.

Je zou het even bij DUO kunnen navragen, de antwoorden per mail ben ik altijd heel tevreden over.

Anders kan je bij ALLE banken je bkr registratie opvragen (via een forumuliertje) tegen 4 euro 50 kosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nu nog niet het geval, maar omdat de studieschuld van sommige studenten na afloop van hun studie door (te) veel lenen, soms erg hoog is, is er wel een discussie gaande om dit eventueel in de toekomst wel te doen.