Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in een woonwagenkamp gaan wonen?

Kan ik, als gewoon huisbewoner, besluiten om in een woonwagenkamp te gaan wonen? En hoe zou dat in zijn werk gaan?
Kan ik ook zelf een nieuw woonwagenkamp beginnen?

bamibal
12 jaar geleden
26.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De woonwagenkampen zijn tegenwoordig niet meer zoals vroeger: zet je wagen ergens neer en je hebt een kamp.
Ze zijn aan regels onderhevig, zoals een max aantal staanplaatsen, en de bewoners houden die plaatsen voor zich zelf, niet voor burgers die ineens n bevlieging hebben. En een nieuw kamp beginnen, daarvoor zul je bij de gemeente langs moeten gaan, en of die dat in hun bestemmingsplan op willen nemen is nog maar de vraag.Ik schat je kans heel klein
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Trouwen met een woonwagenbewoonster en
intrekken bij de schoonfamilie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Trouwen woonwagenbewoners ook met niet-woonwagenbewoners dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor de tijd dat ze alleen met woonwagen bewoners trouwde is allang voorbij
Misschien is dit af te dwingen op grond van de Algemene Wet Gelijke Behandeling, maar ik vrees dat je eindeloos van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden tussen centrale en lagere overheden.
Overigens lijkt het mij ook wel wat, misschien kunnen we een vereniging beginnen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou ik ook willen, maar waar had jij in gedachten?
Gemeenten willen het aantal kampen en plaatsen voor woonwagens verminderen maar bouwen wel randwoningen of kleinere kampen bij nieuwbouwwijken. Hier is natuurlijk geen exploitatie. De woningen worden gewoon (met voorrang) verhuurd. Ik ken ook woonvormen waarbij mensen klein wonen en gezamenlijke voorzieningen delen, die kleine woningen zijn dan gebouwd in samenwerking met een corporatie. Dan moet je gewoon een vereniging oprichten, gelijkgestemden zoeken en woonpunten verzamelen. Je bedoeld misschien een kamp voor tijdelijke bewoning zoals recreatie woonwagens. Die campings zijn over te nemen of op te richten. Het illegaal wonen wordt daar niet meer toegestaan. Zou je graag in een woonwagen (op een woonwagen kamp dus) willen wonen, dan kan je er eentje kopen (verplaatsen kan je ze meestal niet!). De plek, of ligplaats bij woonboten, is er dan meestal bij. Wel eerst vragen naar de voorwaarden bij de betreffende gemeentelijke instantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding