Wanneer ben je eigenlijk een vent?

In een vorige vraag vroeg ik om natuurlijke dierproefvrij gezicht verzorgingsproducten.
Toe kreeg ik van Doepiedoep van deze site de volgende reactie :

Mijn hemel…denk je dat werkelijk nodig te hebben? Kom op man…je bent een vent!

Vandaar dat ik nu deze vraag stel, wanneer ben je een vent?
Waarschijnlijk niet als je gezichts verzorgingsproducten gebruikt :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

"Wanneer ben je eigenlijk een vent?"

Een ‘echte vent’
is (voor velen) een ‘mannelijk persoon’,
-die niet voor alle problemen wegrent,
-die vele facetten van het leven kent,
-die stoerheid, moed en kracht uitzendt,
-die zonder probleem zijn zwakte bekent,
-die de leugen en de waarheid (h)erkent,
-die het vrouwelijke in zichzelf niet ontkent,
-die het vertrouwen van een ander niet schendt
-en die een vrouw naar behoren stevig verwent…

Vergeet niet
dat er ook mannelijke-
en stoere vrouwen bestaan,
die gelijk een ‘echte vent’ kunnen zijn;

dit zijn de 'vrouwen met ballen’....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als je rolpatroonbevestigend verdrag vertoont. Mannen die daar niet aan meedoen zijn gewoon een man. Voordeel van man-zijn is dat je dan aardig, lief of gevoelig kan zijn en zo. Een ‘lieve vent’ etc. bestaat niet, alleen een flinke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mannelijks zit in de genen en in het instinct. Zalfjes plaats ik daar niet zo 1 2 3?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van nature niet???
En van nature wel als het over snelle auto's gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat oneens ik. Zijn het niet allebei dingen die niets met de natuur van de mens-als-oermens te maken hebben?
Mijn punt: de mens is een soort aap, alles wat daar boven op gestapeld is, is 'mode'. In 2010 is mannencosmetica misschien 'not done', maar Toetanchamon en de Zonnekoning stonden er stijf van.
als je een penis tussen je benen hebt hangen.
zo'n (domme) opmerking van doepiedoep is zijn mening, verder niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een vent wanneer je man of kerel bent. Dat heeft er niets mee te maken hoe je eruit ziet of hoe je gedraagt.
In deze eeuw mag je in Nederland toch gewoon uiten wie en wat je bent, op welke manier dan ook, zolang je er maar niemand mee schaadt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heb je daar gelijk in. Belachelijk om jezelf niet te kunnen en mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag gaat niet specifiek over verzorgingsproducten maar over het feit wanneer je een vent bent. Daar ben ik op in gehaakt.
Je bent in dit geval een vent als je ongevoelig bent en blijft voor de cosmetica branche. Zou de vraagsteller in deze zich ook druk over z'n huidje hebben gemaakt als NIVEA niet onlangs al haar pijlen is gaan richten op mannen?

Mijn vorige reactie is netjes verplaatst door onze toeziend houders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt helemaal aan het milieu en de omgeving waar je opgroeit. In de grote stad kijkt niemand meer raar op als je wat extra zorg aan je lichaam besteed en zal dat niks af doen aan je `vent-zijn`terwijl in de meer plattelandsgebieden je al gauw de term `homo`zal dragen als je wat meer cosmetisch ingesteld bent als man zijnde. Ik denk dat als jij je er goed bij voelt en je nog steeds een echte kerel voelt na een goede face scrub, je wat mij betreft nog een echte vent bent :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me maar niks aantrekken van dat antwoord wat dat heeft niks met 'een vent zijn' te maken.

Ik vind het wel oké wanneer een man zich goed verzorgd!
Ook al is dat met een creme o.i.d. .
Vrouwen zeuren soms veel te veel, als je oneffennheden hebt, zeuren ze dat je daar wat aan moet doen, wanneer je je uiterlijk goed wil verzorgen, ben je geen vent?

Voorheen waren mannen die een zonnebank namen al geen kerels, nu is dat heel gewoon.

Wees gewoon jezelf en doe dat wat goed voelt voor jou!
M.i. prima dat jij je als vent ook verzorgd en dat aan je huid wilt doen wat voor jou goed is!
Dus ook wanneer je gezichts verzorgings producten gebruikt, ben je en blijf je een vent!

Toegevoegd na 9 uur:
Louis widmer- dierproefvrij.
Alle producten van dit merk zijn vegetarisch en een zeer goed en betaalbaar product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben regelmatig buiten voor m'n werk: bij nacht en ontij. In de zomer gebruik ik zonnebrand of een balsam. Nu, in de winter, gewoon een beetje vaseline of pak ik 'n smeerseltje van m'n vriendin! Vent of niet, vindt het wel prettiger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, en nu ben je in een teckel veranderd door al die rommel op je gezicht! Dat krijg je ervan als het niet op dieren getest is!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je bent een echte vent als je je maar van jezelf bewust bent en je niets aantrekt van wat anderen zeggen of vinden. Gelukkig is het tegenwoordig heel normaal dat een man zich goed verzorgd en dat hier ook speciale verzorgingsproducten voor ontwikkeld zijn. Een mannenhuid is over het algemeen anders van structuur dan een vrouwenhuid en geen enkele man loopt graag rond met een 'vrouwengeur' om hem heen. Een huid vooral de gezichtshuid heeft bescherming en voeding nodig, zowel de mannen- als de vrouwenhuid, dus verzorg hem goed en voel je gewoon lekker man!
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je bent een vent als je de ballen hebt om deze vraag gewoon te stellen. Lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik dat er niks mis is met een man die zich goed verzorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima gewoon jezelf zijn. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
als anderen je een vent noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een penis hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je jezelf blijft, en je hart volgt.
Dan pas ben je een vent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je je niks aantrekt van vooroordelen van anderen; dan ben je een vent!

En mannen die gezichtsproducten gebruiken gaan met de mode mee. Alle bekende merken zoals Nivea, Dove, L'Oreal hebben op dit moment verzorgingsproducten voor mannen. Dus ik zou niet weten wat er verkeerd aan is, als je daarin interesse toont.

Er zijn zelfs mannen die al jaren smeren met de producten van hun vrouw; anders hadden ze daar niet zo handig op ingespeeld.

Dus trek je lekker niks aan van anderen, ga lekker smeren als je daar zin in hebt; vent of geen vent.

Het gaat er niet om wat of wie je bent maar meer hoe je in het leven staat.