De link tussen beiden is dat ze beiden naar een vreedzame samenleving streven.
Een samenleving waarin elk individu naar 100% waarde wordt geschat.
Een samenleving waar geen enkel individu dient te vrezen om voor een afwijkende mening uit te komen.

Dit is in essentie wat élke mens binnen eender welke organisatie naar streeft, doch de ene kan het rustiger brengen of makkelijker verwoorden en daardoor lijkt het er vaak op dat bepaalde organisaties helemaal niets gemeenschappelijk hebben.

Elk bewustzijnswezen (oa de mens) heeft minstens één gemeenschappelijke link met al het andere en/of met alles wat men buiten zichzelf waarneemt.

Op deze basisvisie is onder andere free Mason en Zionisme gebaseerd.

Liefs en fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dus een variant op het Humanisme?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zionisme is een politiek streven naar een eigen land voor het Joodse volk. Heeft niets met bewustzijnswezens (wat dat ook zijn moge) te maken.