Waarom willen sommige motorrijders op politie lijken?

Ik zie regelmatig motoren met rood/blauwe stickers of een motor die lijkt op die van de politie, ook vaak dat de kleding erop lijkt of de helm waar rood/blauwe stickers op zitten. Waarom doen ze dit of ben ik de enige die dit opvalt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Was mij ook opgevallen ja en de enige logische verklaring die ik er voor kan geven is dat ze minder in het oog zullen springen wanneer ze verkeers- en snelheidsovertredingen maken, omdat men denkt dat het de politie is. Kan me hoe dan ook niet voorstellen dat weggebruikers de politie als hun held en grote voorbeeld beschouwen :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien om de boetes te ontlopen.
En mensen te laten denken dat ze van de politie zijn en daar door makelijker vrijbaan krijgen door het drukke verkeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze meer opvallen (in 't algemeen), dan zullen andere weggebruikers wat voorzichtiger rijden. En dat is meegenomen, omdat je als motorrijder _veel_ kwetsbaarder bent dan automobilisten. En als je motor op een politiemotor lijkt, dan valt dat wel aardig op :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80 op een 80km/weg is toch niet traag?
100 op een 100km/weg is toch niet traag?
Verder is 't om, als motorrijder zijnde, vrij makkelijk om een auto in te halen - een motorrijder (met een beetje fatsoenlijke motor) is daar in 5 seconden omheen.
omdat ze dan cooler lijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn het over het algemeen wannabe agenten. Eigenlijk hadden ze liever op een echte politiemotor gereden.

Voor het overige verkeer is het in één oogopslag niet altijd duidelijk dat ze niet met een echte agent te maken hebben. Het overige verkeer zal dus meestal ineens rustiger gaan rijden. Dit geeft deze wannabe's vast een zekere kick.

Minder boetes zullen ze zelf door hun verschijning niet krijgen, omdat een echte politieagent natuurlijk meteen ziet, dat het een faker is.

Tegenwoordig zie je ook steeds meer rijders met een gele motorjas rijden, net als motoragenten. Dat kan ik dan wel weer goed begrijpen, omdat dit de veiligheid wel zeer ten goede komt.
14 jaar geleden
Immitatiegedrag van officiele gezagsdragers zijn een aanduiding van een gebrek aan zelfvertrouwen. Graag doet men zich stoer voor ,liefst met een uniform met streepjes en sterren : een imaginaire macht.Och, iedereen zijn droompje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om meer ontzag in het verkeer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geeft hun een lekker gevoel denk ik.