waarom moeten mensen alles achterde rug van iemand om vragen terwijl het gemakkelijker is om het aan iemand zef te vragen?

je kent het wel je hebt gehoord dat iemand bijvoorbeeld geldproblemen heeft je wilt toch iets meer weten en vraagt aan andere mensen of die persoon echt geldproblemen heeft terwijl je het toch makkelijker meteen aan de persoon kunt vragen die geldproblemen heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon nieuwsgierigheid van de mens.
Via een omweg vragen om meer aan de weet te komen,terwijl het jouw probleem helemaal niet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja+

Andere antwoorden (10)

omdat het niet leuk voor die persoon is als iedereen het vraagt. (vind het zelf trouwens ook geen goede manier om dingen te weten te komen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak komt zoiets voort uit het niet in verlegenheid willen brengen van de persoon over wie je iets wilt weten. Over positief nieuws praten mensen immers graag, over gevoelige onderwerpen toch meestal liever niet. Tenminste als het hun zelf aan gaat. wat betreft roddelen over anderen is het namelijk vaak andersom; de negatieve verhalen zijn hier vaak het meest populair.
14 jaar geleden
Omdat mensen het niet rechtstreeks durven of willen vragen en moet het altijd via een omweg.

Of gewoon uit nieuwsgierigheid en hebben ze gesprekstof waaronder roddelen kan vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een persoon die in moeilijkheden zit,houdt dat het liefst privé.kom je het toch te weten dan stap je niet gauw naar het slachtoffer toe,omdat hij dan weet dat een vertrouwenspersoon over hem/haar gepraat heeft...dus probeer je via..via erachter te komen wat er scheelt..is niet mijn weg hoor,want betreft het familie of een goede vriend vraag ik het persoonlijk aan het slachtoffer....ik speel liever open kaart,dan achterbaks achter de rug van het slachtoffer roddelen....want zo zie ik het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad achter iemands rug is niet eerlijk +
Omdat het nogal lomp is om iemand rechtstreeks naar zijn geldproblemen te vragen. Waarom? Omdat je weet dat het jou eigenlijk helmaal niets aangaat, als iemand het nodig vind dat jij daarvan afweet dan verteld hij het je zelf wel.
Maar ook al weet je dat het je niets aangaat, wil je het wél graag weten, dus vraag je het aan iemand van wie je hoopt dat die er meer van weet.
Dit geldt ook voor andere gevoelige zaken, als relatieproblemen bv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen durven gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je deze vraag hier terwijl je het ook aan iemand kunt vragen die dit doet? ;)

Waarschijnlijk dezelfde reden. Je bent wel benieuwd, maar bent op dat moment misschien niet in staat om het aan de persoon zelf te vragen. Daarnaast baseren mensen hun mening over dingen op hoe anderen er over denken. Dus problemen van andere overleggen met weer een ander helpt jezelf bepalen wat je ervan vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men niet naar de persoon zelf durft of wilt gaan omdat ze er geen doel mee hebben.
Alleen nieuwsgierigheid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pure abgst voor een ongewilde reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is denk ik toch een vorm van roddelen, omdat men zich dan verheven voelt boven de ander, omdat hun dan geld problemen hebben, en jij voelt je dan superieur boven de ander, omdat je het zo goed doet.
Als mensen oprecht meeleven, gaan ze echt wel naar de ander toe, om te taxeren wat de echte problemen zijn in het gezin.