De post in ziekenhuizen komt binnen op de postkamer. Daar wordt de post geselteerd op afdeling, kamernummer en patient. Post die bestemd is voor patienten die reeds ontslagen zijn wordt nagestuurd. ieder ziekenhuis hanteert hiervoor andere regels. B.v. in ziekenhuis Lievensberg zijn de regels als volgt:

Post die binnenkomt na ontslag van de patiënten wordt nagezonden. Als de patiënt langer dan een maand geleden ontslagen is, wordt de post teruggezonden naar de afzender.

http://www.ziekenhuislievensberg.nl/files/folders/informatie-voor-patienten-en-h.pdf
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die sturen ze door naar hun huis adres

Toegevoegd na 1 minuut:
teminste bij het ziekenhuis waar wij wel eens komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wordt zo mogelijk nagestuurd. Alleen een beetje moeilijk in geval van overleden patiënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom, is altijd een correspondentie adres bekend als het goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nelly,ik bedoelde daar mee te zeggen,dat het een beetje moeilijk is om die overleden patiënt de post te overhandigen.
Mijn post werd gewoon weggegooid toen ik uit het ziekenhuis was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan ik me niets bij voorstellen.
Die wordt nagestuurd hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sturen ze gewoon door.