Hoe wordt je gelukkig?

niet dat ik al met 1 been op het spoor sta maar ben gewoon niet optimaal tevreden,hoe zorg je ervoor dat je echt helemaal gelukkig wordt/bent?
wat kun je daar ZELF aan doen. of moet je dat af laten hangen van wat het leven jouw brengt? of heb je het zelf in de hand?
neem je een huisdier? verdrinkt je je in een partner/relatie? of ligt het geluk (hoe cliche) echt bij jezelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoe jij het in je laatste zin zelf al aangeeft het geluk ligt echt bij jezelf.
Je hebt het zelf in de hand.

Antwoorden (23)

In mijn ogen begint geluk bij jezelf. Als je er steeds vanuit gaat dat geluk van anderen moet komen wordt je nooit gelukkig. Anderen doen het namelijk nooit zo als jij zou willen. Zorg dus dat je zelf tevreden bent met wat je hebt, en niet te veel stilstaat bij wat je niet hebt. En blijf lief en aardig tegen anderen, want wat je zaait zul je oogsten.

Misschien een idee om het boek: De kunst van het geluk, te lezen. Ik heb er in een heel slechte tijd erg veel aan gehad. Uiteindelijk is het gewoon een andere manier van tegen dingen aankijken.
Onderstaande link is van bol.com. Je kunt het boek echter ook in een andere (online)boekenwinkel kopen natuurlijk. Zo weet je echter waar je naar moet zoeken... ;-)

Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan, wat jij verwacht van het leven. Sommigen zijn met weinig tevreden en heel gelukkig, anderen zijn met veel nog niet tevreden, en worden nooit gelukkig.
14 jaar geleden
Door het niet meer zo belangrijk te vinden om gelukkig te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n gek antwoord, Naatje is er misschien te geforceerd mee bezig. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het enige antwoord.
Geluk is het "kunnen zijn met dat wat er is".
Of dat nou fijn, naar of verdrietig is.
Geluk ligt bij jezelf, als je jouw geluk afhankelijk maakt van een ander kan je teleurgesteld worden, hou je het bij jezelf dan gebeurt dat niet.
Verder heb ik het idee dat mensen altijd maar gelukkig willen zijn, geluk is iets bijzonders en niet iets wat er dagelijks is je hele leven lang. Je zal altijd periode's hebben dat je je minder gelukkig voelt, anders kan je je nooit meer wél gelukkig voelen. Het leven is met ups en downs.
Zit je in een down periode, kijk dan eens om je heen, héél bewust naar wat je hebt, niet wat je mist of graag zou hebben, maar naar wat er IS. Als je leert daar tevreden mee te zijn zal je je gelukkig kunnen gaan voelen.

Maar zonder dalen geen bergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer allereerst optimistisch te blijven ook al begint je dag nog zo slecht.Er is altijd wel een lichtpuntje.Wat je uitstraalt ontvang je terug.Wees vriendelijk en oprecht.Je hebt echt niet alles zelf in de hand.Je kunt er niets aan doen wat je overkomt maar wel hoe je er vervolgens mee omgaat.Een huisdier moet je niet nemen om je gelukkig te maken maar om bij te dragen in je geluksgevoel.Je moet veel investeren,ook in een huisdier.Ik wens je veel geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord, en coole avatar @colinda.
Als je je realiseert dat veel mensen krom liggen om er bij te horen en je hoeft dat zelf niet zo nodig word je al een stuk vrolijker.
Helemaal gelukkig blijft een illusie, als je dat nastreeft word je pas echt ongelukkig.
Geef maar een knipoog naar het leven, daar ben je wel goed in en dan kan je nog eens lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf. Je stemming kan je versterken door jezelf af en toe voor de gek te houden. Als je iets depressief bent kan je jezelf omhooghelpen door gewoon te gaan lachen. Of glimlachen, denken aan hoe gelukkig je bent. En het werkt ook nog aanstekend, je omgeving gaat vanzelf meedoen. Positieve vibraties! Misschien is dit leven je enige kans, dus maak het voor jezelf mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net dit gelezen:

Als je je leven overkijkt wanneer je dood bent dan is alleen dit belangrijk geweest:
Heb je gedanst vanuit je passie?
Heb je gespeeld in je vreugde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt bij jezelf. Het is moeilijk om uit een diepe periode te stappen maar het is ook een kwestie van echt willen.
Jezelf onder ogen komen.
Eerlijke antwoorden geven aan jezelf.
En vragen stellen.

Je zou de vraag moeten stellen, wat maakt mij gelukkig.

Een coach zou je kunnen helpen om daarachter te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begint inderdaad bij jezelf.

Wees lief voor jezelf, en geef jezelf wat je nodig hebt.

Ruzie? De meeste mensen voelen zich beter als ze het uitpraten.
Vervelend werk? Wat kan je doen om dat te veranderen? Andere baan, aan je baas vragen of je naast een ander mag zitten, etc.
Stomme ouders? Wat helpt jou, verder weg wonen, of conflicten uitpraten?
Verveling? Ga gewoon eens iets doen, en kijk of je er blij van wordt.
Slechte bui? Koop iets moois of lekkers, verwen jezelf.

Het leven is een experiment, en fouten zul je maken, maar dan mag je uiteindelijk trots zijn op het resultaat. Dus wees gewoon lief voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord heb ik een tijdje geleden ook gegeven toen iemand vroeg hoe je een gelukkig gevoel kon krijgen:

Geluk is een werkwoord. Je moet het doen!
Geluk is een keuze. Je kiest iedere dag weer of je gelukkig wilt zijn!
Geluk vind je niet in materie noch in een persoon. Zij kunnen je slechts tijdelijk een gelukkig gevoel geven.
Geluk is niet tastbaar en je kunt het ook niet zoeken.
Geluk is het volledig accepteren van jezelf en je leven hoe zwaar dat soms ook is. Als je tegen jezelf kunt zeggen; ik ben tevreden met mijn leven, dan voel je je gelukkig.

Geluk staat los van wat je meemaakt, maar wat je meemaakt is wel bepalend hoe je tegen geluk aankijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet geluk hebben met je psychische gesteldheid, omstandigheden spelen een beperkte rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk begint met onszelf te voeden met de juiste informatie,die tenslotte ons hart bereikt.

(Filippenzen 4:8-9) Ten slotte, broeders, al wat waar is, al wat van ernstig belang is, al wat rechtvaardig is, al wat eerbaar is, al wat lieflijk is, alles waarover gunstig wordt gesproken, welke deugd er ook is en al wat lof verdient, blijft deze dingen bedenken. 9 De dingen die GIJ zowel geleerd als aanvaard hebt en die GIJ in verband met mij gehoord en gezien hebt, brengt die in praktijk, en de God van vrede zal met U zijn.

Daarna kan een mens zijn geluk opbouwen ,door u nuttig te maken door dingen voor anderen te doen.

(Handelingen 20:35) . . .: ’Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.’”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt gelukkig door gelukkig te ZIJN.

"wat je denkt, dat schep je,
wat je schept, dat wordt je
wat je wordt, druk je uit
wat je uitdrukt, ervaar je
wat je ervaart, dat ben je
wat je bent, dat denk je"

Geluk is een cirkel die begint bij jezelf.

Geluk!

:)
Gee

p.s.. helaas is van bovenstaande tekst de bron mij niet bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk soms dat 'geluk ervaren' een zekere aanleg is.. zoals vb de eigenschap om dingen te relativeren.. dat is ook niet voor iedereen even vanzelfsprekend..

Sommige mensen gaan minder snel geluk voelen of ervaren dan anderen.. vb: mensen dat streng zijn voor zichzelf, hoge eisen stellen, perfectionistisch zijn,..

Je kan je gedachtengang veranderen.. maar ik denk dat dit erg moeilijk is.. Velen hebben een tijdelijk geluksgevoel maar hervallen achteraf terug in oude gewoontes..

Vele mensen blijven het 'geluk' ervaren zoals ze altijd hebben gedaan.. de geschiedenis herhaalt zichzelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghandy zij; er is geen weg naar vrede
vrede is de weg
om antwoord te geven op je vraag; hoe wordt je gelukkig;
om dan maar met ghandy te spreken
er is geen weg tot geluk
wees gelukkig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mahatma Ghandi zei tot een voormalige onderkoning van India, Lord Irwin, het volgende : „Wanneer uw land en mijn land het op basis van de leringen die Christus in de Bergrede heeft vastgelegd, eens zouden worden, zouden niet alleen de problemen van onze landen, maar ook de problemen van de gehele wereld opgelost zijn.” In die Bergrede staat ook de Gulden Regel vermeld. In overeenstemming met Matthéüs’ thema vertelt hij dat Jezus niet was gekomen om de wet van Mozes te vernietigen maar die te vervullen en dat de Gulden Regel in werkelijkheid datgene tot uitdrukking bracht wat de hoofdinhoud van de Wet en de profeten was. — Matth. 5:17; 7:12.
Leer onvoorwaardelijk lief te hebben, en deel dat uit aan anderen.
Dan zul je gelukkig worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of..., zoek wat leuke en inspirerende bezigheden zoals:

lekker eten
op bezoek gaan bij vrienden
met een hond wandelen
van een vrije middag genieten
televisie kijken
wandelen
met een bekende bellen
knutselen
een leuk boek lezen
winkelen
schilderen
naar muziek luisteren
naar een voetbalwedstrijd gaan
zelf lekker een potje voetballen
lekker koken
jezelf verwennen, bijvoorbeeld naar de kapper gaan
fietsen
tekenen
iemand uit de buurt bezoeken
nieuwe mensen leren kennen
anderen helpen bij klusjes
een videofilm bekijken
iets drinken met vrienden in de stad
lachen om van alles
uitslapen
buiten in de natuur zijn
mooie kleren dragen
iets doen voor anderen
vrijwilligerswerk
over voetbal praten
vakantieplannen maken
iets voor jezelf kopen
naar het strand gaan
je kamer veranderen of opknappen
naar een sportwedstrijd kijken
naar een leuk feest gaan
brommer/scooter rijden
zelf liedjes schrijven
(leren) autorijden
je favoriete drankje drinken
leren om iets duidelijk te vertellen
iemand een plezier doen
videospelletjes doen
kamperen
aan iets goeds in de toekomst denken
kaarten
vrije tijd hebben
verhalen of gedichten schrijven
dieren verzorgen
bij iemand zijn van wie je houdt
zwaar werk doen in de buitenlucht
werken
naar rommelmarkten of veilingen gaan
hapjes maken
winkelen
acteren
hardlopen, joggen
iets repareren
boodschappen doen
zingen
biljarten
bij familie zijn
iemand iets leren
mensen bezoeken die ziek zijn, in moeilijkheden zitten of niet naar buiten kunnen
bowlen
dansen
in de zon zitten
reizen
gewoon zitten en nadenken
over filosofie of religie praten
gezelschapsspelletjes doen (Risk, Scrabble, etc.)
mediteren
naar de geluiden in de natuur luisteren
een feestje geven
naar de radio luisteren
mensen aan elkaar voorstellen
brieven of kaarten schrijven
iets kopen voor je familie
foto’s maken
vooruitkomen op school of in je werk
iets nieuws leren
jezelf een complimentje geven
een complimentje vragen aan iemand anders....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk naar wat jij denkt nodig te hebben om gelukkig te zijn niemand anders weet beter wat jou gelukkig maakt dan jij zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om naar muziek te luisteren een film kijken.
Gaan wandelen in het bos.
En imand om je heen hebben die van je houd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paartje loopt op een mooie zomerdag over de boulevard. Ze hebben een woordenwisseling. Het meisje huilt een beetje. Ze zien niets van de prachtige omgeving, het witte strand met de kleurige mensenmassa, de schuimkragen op de zeegolven, de kinderen aan het ijscokraampje. Verderop loopt een ander stelletje, stevig elkaar omarmend. Ze lachen tegen elkaar, ze genieten het witte strand met de kleurige mensenmassa, de schuimkragen op de zeegolven, de kinderen aan het ijscokraampje. Ze genieten van elkaar en zijn intens gelukkig. Wat is het verschil tussen de twee paartje. Hoe dicht liggen geluk en verdriet bij elkaar?
Als je naar de natuur kijkt en naar het universum, dan zul je opmerken hoe alles in balans is. Een verstoring in deze balans kan enorme negatieve gevolgen hebben, ongeluk dus. Zou dat misschien bij mensen ook zo gaan? Bij het eerste paartje bemerk je een onbalans en daardoor hebben ze geen oog meer voor elkaar en hun omgeving. Bij het ander paartje is alles perfect in balans en zij zijn intens gelukkig. Zou balans het toverwoord tot geluk kunnen zijn? Van een ding ben ik overtuigd; er bestaat geen formule die tot geluk leidt. Als die bestond zou iedereen de formule toe passen en zouden alle mensen gelukkig zijn, want dat is toch wat we allemaal nastreven?
Zodra er in je omstandigheid (noem het leven) een onbalans optreedt (noem het een verstoring van een situatie) dan leidt dit onherroepelijk tot minder geluk. De onbalans kan van allerlei aard zijn: in je relatie, in je gezondheid, in je werk, op school, vul de lijst zelf maar aan. Afhankelijk van de soort onbalans voel je je minder tot heel ongelukkig. Heb je dan vormen van geluk. Ja natuurlijk; geluk is niets anders dan een emotionele toestand waarin je verkeert. Stel het geluk maar voor als een ladder en geef iedere tree een nummer. De onderste tree vertegenwoordigt de meest slechte vorm van geluk, die je gelijk mag stellen met de dood. De bovenste sport vertegenwoordigt het ultieme geluksgevoel wat misschien nog nooit een mens bereikt heeft. Of misschien toch wel? Het krijgen van een kindje? Als je dus ongelukkig bent en je wilt daar verandering in brengen (en dit zou ik maar vlug doen, want jij bent de enige die dat kan verwezenlijken) zoek dan naar de onbalans (de verstoring) in je leven en breng dat weer in balans. En neem nooit drie trees van de ladder tegelijk, maar altijd één. Want ook daar geldt de “balans”regel.
De 2500 tekens zijn verbruikt. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven komt natuurlijk gewoon met leuke en minder leuke ervaringen. Wanneer je de minder leuke ervaringen net zo lief neemt als de positieve, zul je bemerken dat geluk alleen geheel doorvoeld kan worden, wanneer ongeluk ook zijn natuurlijke doorstroom mag krijgen. Het gaat ten slotte allemaal door een en hetzelfde kanaal (jou!)

Er blijft een hoop tijd en energie over wanneer je je niet langer bezighoudt met het bevechten, ombuigen of zelfs negeren (dat gebeurt!) van minder leuke realiteiten, en de gevoelens die daarbij horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo wordt ik gelukkig, lees het maar op mijn blog. Volg je hart en ben gelukkig met de kleine mooie dingetjes. Het geluid van de regen, zonsondergang, van de sneeuw en zo meteen de lente. Dit is een van mijn verhalen http://philipfunk.blogspot.com/2010/01/de-fantastische-zomer-van-2009-verlost.html

Misschien inspireert je dit?