Is het denkbaar en mogelijk dat er een wereldtaal komt?

Dat er bijv. in het Engels wordt onderwezen in Nederland en alle verkeersborden in het Engels en de NOS journaal in het Engels, maar dan exact hetzelfde ook in Duitsland, Japan en Brazilie etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Sterker nog, die hebben ze al ten grote delen ontwikkeld. Ik durf je niet precies meer te zeggen hoe ze dat hadden gedaan, maar ze hadden uit elke taal een stukje genomen en dat verwerkt tot 1 taal: de wereldtaal. De conclusie werd uiteindelijk dat de taal zo ingewikkeld werd, dat het amper aan te leren was, dus of hij daarwerkelijk helemaal ontwikkeld is weet ik niet. Wel zijn wetenschappers ermee bezig geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het zou wel kunnen, maar dan zou IEDEREEN er aan mee moeten werken. En dan zou nu iedereen echt goed engels moeten leren. Maar ik denk niet dat iedereen daar zin in heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
En wie zegt dat het dan Engels wordt?? Iedereen wil natuurlijk zijn eigen taal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele kleine kans denk ik niet elk land zal dezelfde taal gaan spreken en als dat wel gebeurd gaat het sowieso Engels of Chinees worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie wel, in praktijk niet. Esperanto is al eens geprobeerd. Daarbij moet iedereen iets nieuws leren,werkte niet. Verder is Engels niet de enige wereldtaal dus zullen spaans- of chineessprekenden willen dat de voertaal spaans of chinees is (om maar 2 andere wereldtalen te noemen)
13 jaar geleden
of er iets komt in de toekomst kan je nooit uitsluiten. Dus binnen de komende 100.000 jaar, wie weet?

Maar vooralsnog heb ik daar geen berichten over gehoord. Dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Esperanto is bedacht als wereldtaal. Het voordeel hiervan is dat het geen bindingen heeft met welk land dan ook. Het is een vrij eenvoudige taal om te leren. De grammatica is niet moeilijk (zo is mij destijds door mijn vader verteld, die er een voorstander van was).
Er zijn nog duizenden mensen die de taal spreken, zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zat ik ook aan te denken dus het is denkbaar ik had er al een theorietje voor bedacht.

kinderen 2 talig opvoeden en op scholen alleen engels lesgeven. dan hebben we het 20 tot 40 jaar moeilijk en daarna hebben we geen eigen taal meer en zijn we beroofd van cultuur taal etc.

dus ik doe er liever niet aan mee al zie ik ook wel voordelen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien denkbaar maar niet haalbaar!

Iedere taal heeft zijn eigen klanken en dat zal heel moeilijk worden.Plus dat er ook een stukje cultuur achter elke taal zit.

Als je het mij vraagt komt er een wereldtaal als er ook wereldvrede is, m.a.w. laten we eerst de taal van de vrede maar met zijn allen spreken/begrijpen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wat voor de Unesco om iets te organiseren. Dan denk ik met name aan esperanto. Iedere lidstaat van de VN zou kunnen worden aangezet om esperanto op de scholen te (laten) onderwijzen. Esperanto is een neutrale taal. Ik beheers deze taal niet. Het moet wel gemakkelijk te leren zijn, zeggen ze.