Mag iemand zomaar op de stoep/openbare weg mierengif strooien?

Er spelen kinderen op die stoep en er lopen (huis)dieren. Ik zag een musje met zo'n roze korrel wegvliegen.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak is het een natuurlijk product op basis van gist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is roze en zijn korreltjes, net als hagelslag, zoiets.

Het beste antwoord

Lastig. Er zijn volgens mij niet echt wetten hiervoor.
Ik heb even de tijd genomen om dit even uit te zoeken , maar vind hier niks over.
Zodra het schadelijk is voor milieu , dus ook de dieren , is het strafbaar.

Als er dieren in de buurt zijn die sterven door dit gif , mag dit gewoon niet.
Als je weet wie het gestrooid heeft , zal ik met diegene contact nemen en vragen of dit gevaarlijk is voor dieren (neem ik aan van wel) en zeggen dat dit niet mag.

Sowieso zou ik het even weghalen (;