Hoe belangrijk is internet geworden in ons systeem?

Internet, bijna iedereen heeft het. Maar op het moment dat de broekriem moet worden aangetrokken blijkt de noodzaak van internet ineens toe te nemen. Vaak hebben mensen niet veel, maar wél internet.

Waar komt dit uit voort? Is internet echt een levensbehoefte geworden in onze samenleving of is internet gewoon een luxe waar we niet van af willen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over welk systeem hebt u het ?

Het beste antwoord

Het is onmisbaar geworden, de maatschappij staat of valt met internet...

En bij uitzettingen en openbare executies is internet al een eerste levensbehoefte geworden, dus als men je alles afpakt, mag je je TV en je internet behouden...

Internet is onmisbaar geworden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

internet is niet meer weg te denken luxe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is geen eerste levensbehoefte voor de mens, immers is er geen enkele reden te verzinnen waarom mensen dood zouden gaan als ze verstoken zijn van internet. Net zoals een telefoon en een televisie. Hoe arm mensen ook zijn, dit zijn wel dingen die iedereen wil hebben in Nederland.

Zelfs de overheid betaalt hieraan mee. Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, kun je bij sommige gemeentes geld voor computers/laptops en televisies krijgen. Bizar? Jazeker. Maar het geeft wel aan hoezeer deze luxe-artikelen zijn doorgedrongen in onze huidige maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is niet nodig, tenzij je een baan wilt hebben bij de meeste beroepen. Eten, drinken en een plek om te slapen is voldoende om te overleven. Dat is nu zo, en over 100 jaar ook nog.
Het is natuurlijk een erg efficient systeem (vergeleken met hoe zaken vroeger moesten). 't Opzoeken van informatie en allerlei toepassingen zijn nu veel eenvoudiger geworden.
Nu wordt alles er aan gekoppeld: energiecentrales, kerncentrales, militaire gegevens, verkiezingen, etc. Dat is vaak dan weer wat minder slim, zolang men nog de gatenkaas met de naam Windows gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, het gaat om internet thuis. Dus niet zakelijk. Maar goed dat had ik niet goed verwoord...
Heb niet het idee dat de noodzaak van internet toeneemt als je de broekriem moet aan halen, zie daar geen verband tussen. Wel is het zo dat internet niet meer als een luxe wordt gezien.
Een auto is een luxe, vakantie ook, maar de tv telefoon en ook internet niet meer.Zie antwoorden op een eerder gestelde vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor heel veel beroepen is internet inmiddels onmisbaar geworden. Denk maar aan thuiswerken, documenten thuis nalezen etc., denk aan mensen die digitaal werken, zoals vormgevers, it-ers, filmmakers, banken, verzekeringen, reisbureaus, eigenlijk bijna alle dienstverlenende beroepen waarbij geen persoonlijke zorg nodig is. Het is daarnaast net als de telefoon een 'lifeline' voor veel mensen geworden om contacten te onderhouden, maar ook om geld mee te verdienen. Dus nee, het is geen 'luxe', maar een belangrijke levenslijn voor heel veel mensen geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is internet vrij onmisbaar en het kan een vervanging zijn voor zaken waar wel voor betaald moet worden.
Je hebt immers geen krant meer nodig als je zelf 24/7 alle nieuwtjes op internet kunt opzoeken.
Je hoeft geen tv meer te hebben, je kunt immers al heel veel via uitzending gemist bekijken (oke, tv kijkt lekkerder, maar toch). Idem voor radio.
Je hoeft geen postzegels aan te schaffen om iemand een brief te sturen: het kan immers via e-mail.

Geen dure 0900 meer draaien om een telefoonnummer op te zoeken of de vertrektijden van een trein. Alles is gewoon te vinden op het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zou makkelijk zonder internet kunnen, het is natuurlijk geen absolute eerste levensbehoefte.
Maar wat ik wel heel belangrijk vind dat als je het met heel weinig geld moet doen, je al heel snel in een isolement raakt.
Internet is dan nog een belangrijke lifeline met de buitenwereld, je kunt nieuws binnenhalen,informatie verzamelen, leuke dingen lezen, mailen en mail ontvangen.
Dat kan op een andere manier wel heel essentieel zijn! Als je de broekriem aanhaalt zeg je abb. op bladen of kranten op, wellicht zo zuinig mogelijk met de telefoon, maar internet kan die zaken wel verlichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mensen die het niet breed hebben is internet vaak wel een behoefte die ze nodig zien.

Kijk maar eens hoe makkelijk je informatie kan vinden op internet, het is zelf zo dat veel info alleen nog maar op internet te vinden is.

Sociale contacten, mensen die het niet breed hebben kunnen zo op een goedkope manier toch nog wat sociale contacten onderhouden. Naar het cafe zit er al vaak niet meer in, te duur.

Mensen voelen zich met internet nuttiger, door de sociale contacten, heeft iemand een probleem kun je een ander toch makkelijk een hart onder de riem steken. En sites als GV, mensen helpen met vragen enzomeer.

Werk zoeken, zonder internet is dat toch wel lastiger.

Aanbiedingen zoeken, men krijgt immers vaak niet van alle winkels de folders. Via internet kun je van alle winkeles de aanbiedingen zoeken, dus dat levert weer geld op.

Bankieren, een HEEL stuk makkelijker met internet.

Reisvervanging: door diverse bovengenoemde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Minder tot geen andere abbo's nodig. De krant kan de deur uit, en eventueel ook tv en radio. Veel is op internet te bekijken of op andere manieren wel te vinden, gratis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Gratis bellen als je vrienden msn/skype hebben.

Email: voor contact met bijvoorbeeld uitzendbureaus, sollicitaties en dergelijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is niet zo belangrijk, maar ik ga niet meer slapen in een hotel waarin geen gratis WiFi aangeboden wordt.
Niet belangrijk, maar wel onmisbaar. Net zo als toiletpapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is voor de ene persoon belangrijk voor de ander totaal niet.

Ik zie het als een prettige bezigheid. Zowel zakelijk als prive erg makkelijk. Anderen kijken tv. Ik zit veel liever op internet en voor mij kan de tv zo de deur uit.

Internet zie ik niet als een luxe. Het vreemde in de wereld is namelijk; hoe arm de mensen ook zijn, ze hebben bijna allemaal een gsm en maken bijna allemaal weleens gebruik van internet. Op heel wat plekken in de wereld heb ik me de afgelopen jaren daarover verbaasd.

Het is een vreemde gewaarwording als je in een krottenwijk loopt en iedereen zit ondanks de armoede televisie te kijken. Alsof de televisie belangrijker is dan levensonderhoud. Hierdoor lijkt het erop dat het wel degelijk een levensbehoefte is geworden en dat het met het internet dezelfde kant opgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel, heel erg belangrijk want er is bijna niets te noemen dat ik niet (eerst) via internet doe:

bankieren
werken
vakantie uitzoeken en boeken
boeken bestellen
kleding bestellen
Drogisterij artikelen bestellen
recepten via de apotheek bestellen
kookrecepten opzoeken
Kadootjes bestellen
kaarten versturen
uit eten reserveren
films reserveren
Daten
Lezen
Schrijven
Dowloaden van muziek en films
Programma’s bekijken die ik heb genist
Deelanmes aan quizZen en prijsvragen
Gratis artikelen verkrigen
Abonnementen afsluiten en verlengen
Aankopen vergelijken
Verzekeringen regelen
Routes plannen
Trainingschema’s downloaden
Inschrijvingen voor wedstrijden doen

Maar ook belangrijk: kennis vergaren en nieuwe vrienden maken..via GV bijvoorbeeld….
Wat mijn ziek zijn en operatie me gebracht heeft nadat het hier gemeld was!