Wat doen als je s'nachts word achtervolgd?

Hallo ik stel deze vraag meer in naam van mijn vriendin,
Stel ik loop s'nachts alleen over straat en heb het gevoel dat ik achtervolgd word ik test effectief of ik gevolgd word en welke kant ik op ga ze blijven volgen wat doet een vrouw alleen dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Zorg n ieder geval dat je opvalt! Dan zien andere mensen je, en zal een eventuele achtervolger je wel met rust laten.

Om een voorbeeld te geven: ik liep een keer 's nachts naar huis. Nu heb ik nogal korte benen, en er liep een jongeman achter me met heel lange benen, maar hij haalde me niet in. Dat vond ik vreemd, en omdat er in die buurt nogal wat mensen waren overvallen en beroofd, vertrouwde ik het niet. In de verte zag ik een auto aankomen. Toen ben ik midden op de straatweg gaan lopen, zodat de automobilist me wel móést zien (en liefst ook op tijd stoppen, maar het was een woonwijk dus hij reed niet hard). Toen mijn achtervolger dat zag, sloeg hij meteen een zijstraat in en was hij verdwenen.

Zo'n truc kun je ook uithalen door naar mensen op straat toe te lopen (als die er zijn, natuurlijk) en ze de weg te vragen, door bij een willekeurig huis aan te bellen, door zogenaamd iemand te bellen en luid te melden dat je er bijna bent en dat ze de voordeur vast open kunnen zetten, enzovoort. Wees niet bang dat je jezelf belachelijk maakt. Wil je niet bij mensen aanbellen, loop dan gewoon naar een voordeur toe, en doe net of je je sleutels uit je zak haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aanbellen bij het eerste huis waar nog licht brand. En is het midden in de onbewoonde wereld, dan 112 bellen.

Toegevoegd na 58 seconden:
licht brandt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je belt niet 112 als je een 'gevoel' hebt
Amadea
10 jaar geleden
Jij hebt de vraag niet goed gelezen, daphne91. Er staat dat ze getest heeft dat ze daadwerkelijk achtervolgd wordt.
probeer mensen aan te klampen, die ook nog op straat zijn. loop met hen mee.
blijf in elk geval in de bewoonde wereld en ga geen donkere stegen in.

indien mogelijk is, zoals al aangegeven, aanbellen bij een huis waar nog licht brandt zeker een optie. de politie kun je gerust bellen, als er sprake is van een verdachte situatie. het is alleen de vraag hoe snel de politie ter plaatse kan zijn. het zien van het bellen schrikt de achtervolgers wellicht al af.
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
nee tuurlijk doet de politie daar niet moeilijk over. tenzij je natuurlijk elke dag om niks belt. meldingen die bij de politie binnen komen zijn vaak gebaseerd op een "onderbuikgevoel" van de melder. en ook de politie werkt met onderbuikgevoelens in de strijd tegen criminaliteit. de meeste mensen kunnen prima aanvoelen als iets in de haak is of niet.
Rennen of fietsen, ligt eraan of je lopend of met de fiets bent, dan snel naar huis als het dichtbij is, of bij de 1e en beste huis waar licht brand.